Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
Sidoblinkersen vänster fram har ramlat ur karossen. Hur får man den på plats igen? Har inte hittat någon bra beskrivning på detta!
Användarvisningsbild
av samcan
Det ska vara två plast hakar, inget specielt, kanske en av dom har gått av ? eller båda två, isnf måste du ha en ny sidoblinkers, eller om du är duktig o fixxar det med litet smältlim eller liknande.!
Användarvisningsbild
av greeeken
Bästa är väll att byta ut det.
Risken finns ju att om du limmar eller liknande så blir det svårare den dagen lampan går sönder o du måste byta den.
Användarvisningsbild
av samcan
Yapp så sant så, men smältlimm kan man ta bort hur enkelt som hälst, o det är bara en tillfälig fixx, inget som ska hålla åratal, kan tänka mig när det blir stekhett ute att det lossnar från bilen, hehe :>
Användarvisningsbild
av camaro69
S k "apskit" :wink: kan vara en lösning. Fråga efter just "apskit", för jag tror inte många vet vad det heter i verkligheten.

Alltså "kleten" som du sätter bilrutor i. Fungerar perfekt till det mesta som trilskas.

Du får nog en klick gratis hos bilglasmästaren eller verkstaden.
Användarvisningsbild
av greeeken
camaro69 skrev:S k "apskit" :wink: kan vara en lösning. Fråga efter just "apskit", för jag tror inte många vet vad det heter i verkligheten.

Alltså "kleten" som du sätter bilrutor i. Fungerar perfekt till det mesta som trilskas.

Du får nog en klick gratis hos bilglasmästaren eller verkstaden.

Eller använda PL 400 om man vågar
Användarvisningsbild
av camaro69
Om glödlampan går sönder, så sitter ju blinkersen där för evigt med PL400. Så det är nog bäst att avstå. :wink:
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]