NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TurboYmmot
Tjena alla grabbar å tjejjer där ute...

Tänkt bara höra va ni tycker man ska skaffa för sänkningssats till kärran, vad bör man satsa på?, orginal sportfjädersats?, H&R?, Biltema?....hehe 8)
Vilka fjädrar ger mest för pengarna?
Vill ju få bort SUV-looken när 18"arna sitter på!!
Är istort sett bara intresserad av själva sänkningen för syns skull, så nå dyra coil-over satser behövs inte :wink:
Tack på förhand för alla shyssta svar!!

Simma lungt!
Användarvisningsbild
av PalmE
Sänkte min V50 MY08 idag med H&R fjädrar, och jag blev mycket nöjd! Köpte dom på mekonomen för ca 2100:- så det tyckte jag va helt ok pris.
Satte även på 18" sommardäcken samtidigt. Jag rekomenderar H&R helt klart!
Användarvisningsbild
av metal
Du har ingen bild på din sänkta bil PalmE? Jag ska själv sänka min om ett par veckor med just H&R fjädrar. :)
Användarvisningsbild
av PalmE
Bild

Har bara en dålig bild...den ser lite högre ut där än den gör i verkligheten.
Användarvisningsbild
av eiskall
Degnell skrev:men såvida man inte beställer sportchassit från fabrik har jag förstått att det kan bli kostsamt att eftermontera.
Kostsamt på vad sätt? Är Volvos egna fjädrar dyra?
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
Tack för alla svar:)....
Orginalsportchassit såg ju ganska shysst ut, jag har ju ifs bara 18" men men, tycker ifs att det ser lite konstigt ut ibak med den sänkningen, kanske bara jag som tycker det :)
Priset för själva orginalsatsen har jag för mej inte va så värst dyr, är väll isf eftermonteringen som sagt...
Har volvos "steg för steg" manual för att montera det kittet, verkar inte så värst knöligt :D

Hur är det med alla dessa mindre kända märken på fjädrar som säljs på diverse styling webshopar??
Har sett en del, är det nån som har nån erfarenhet? Skiljer ju en del i pris, inte för att jag tycker ett par tusingar e speccielt dyrt med tanke på va man får om man köper typ H&R eller Volvo orginal m.m...men de kunde ju va skoj å få höra lite olika åsikter :)

Så skriv nu så fingrarna blöder, va inte blyga :P
Användarvisningsbild
av psycho4fun
TurboYmmot skrev:Hur är det med alla dessa mindre kända märken på fjädrar som säljs på diverse styling webshopar??
Har sett en del, är det nån som har nån erfarenhet? Skiljer ju en del i pris, inte för att jag tycker ett par tusingar e speccielt dyrt med tanke på va man får om man köper typ H&R eller Volvo orginal m.m...men de kunde ju va skoj å få höra lite olika åsikter :)

:)
Jag har sänkt min V50 med fjädrar från GE Motorsport.
http://gemotorsport.jetshop.se/default.aspx
Fjädrarna sänker bilen ca40mm (enligt GE själva) om man har orginalchassi.
Har man sportchassi (som sänker bilen 20mm) från fabrik och sedan sänker så ger fjädrarna bara ca 20mm sänkning.

Bilder på skillnaden mellan sporchassi fjädrarna och sänkfjädrarna finns på länken nedan..
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=134809

Dock verkar bilen ha blivit aningen lägre nu än på bilderna som jag har på garaget,
nån som vet hur långt man måste åka innan fjädrarna "satt sig" ..?
Senast redigerad av 1 psycho4fun, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
psycho4fun skrev:
TurboYmmot skrev:Hur är det med alla dessa mindre kända märken på fjädrar som säljs på diverse styling webshopar??

:)
Jag har sänkt min V50 med fjädrar från GE Motorsport.
http://gemotorsport.jetshop.se/default.aspx
Fjädrarna sänker bilen ca40mm (enligt GE själva) om man har orginalchassi.
Har man sportchassi (som sänker bilen 20mm) från fabrik och sedan sänker så ger fjädrarna bara ca 20mm sänkning.

Bilder på skillnaden mellan sporchassi fjädrarna och sänkfjädrarna finns på länken nedan..
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=134809

Dock verkar bilen ha blivit aningen lägre nu än på bilderna som jag har på garaget,
nån som vet hur långt man måste åka innan fjädrarna "satt sig" ..?

Tack för det svaret:)
Du har monterat fjädrarna själv eller?? Krångligt??
Jag bytte fjädrarna på min förra Golf GTI -98, de va iaf inte speccielt knepigt...man behövde åtminstone inte va nån toppmekaniker, bara lite sunt förnuft och kanske lite skruvar vana!!

Ingen annan som monterat sin sänkning själv??
Byta spridare

De höll sig inte till överenskommelsen o[…]

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag s[…]