Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, jag vet..... :oops: "kolla instruktionsboken" men undrar i alla fall om någon vet om det ska vara H7 glödlampor till halvljuset på en V70 -03. Var på Micro & köpte för några timmar sedan & vill bara vara säker på att jag köpte rätt.
Japp, det är gamma godingen H7 i halvljuspottan.
Vad köpte du för något? standard/super highpower eller xenonlookalike?
ER skrev:Japp, det är gamma godingen H7 i halvljuspottan.
Tack så mycket ER :D !

Det blev "vanliga" Bosch.... 99kr styck :( . Iof så var jag lite frestad & lyxa till det med typ sådana som du nämnde men det får bli nästa gång. Har du testat någon av de du listade?
V70BiFuel03 skrev:
ER skrev:Japp, det är gamma godingen H7 i halvljuspottan.
Tack så mycket ER :D !

Det blev "vanliga" Bosch.... 99kr styck :( . Iof så var jag lite frestad & lyxa till det med typ sådana som du nämnde men det får bli nästa gång. Har du testat någon av de du listade?
Jag har bara kört Vision Plus och Osrams motsvarande och var nöjd innan man upptäckte xenonljuset, inte den nya 80% lampan dock skall den testas i en bil med halogenbelysning senare och kommer om dom håller vad dom lovar att köra den på dessa lampor då xenon inte orkar sig fram eller behövs till den bilen.
Xenonlookalike har jag testat ett gäng kända och okända allt från gröna i skenet så det matchade bilens färg till rosa i skenet inkl. Feltemas Megablu(ff) och endast MTEC 4350K dög och då bara i dimljusena dagtid för att motverka gulheten, resten är antingen urusla i mörker eller var som parkeringsljus så fort det var lite väta på asfalten=livsfarliga. Livslängden var ju heller inget att skryta med jmfr MTEC:s.
V70BiFuel03 skrev:Så Vision plus & MTEC ska vara bra säger du.... får lägga det på minnet tills nästa gång jag byter.
MTEC håller bra jfr andra "xenonlookalike" jag testat so i genomsnitt hållet typ en sommar innan dom var helslut, men liksom dessa ger MTEC dåligt med ljus på vägen och bara äkta xenon kan ge både skenet och ljus på vägen.
Vision plus ger bra ljus på vägen och var min favorit, tror nya 80% lampan kommer bli det också.
Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motoro[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]