Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StenFrisk
En snabb fråga bara finns det en volvo orginal subb som passar i min s60 t5 01,a ???? Kan man tex ta en från v70 eller kanske någon annan bil ???? Går det överhuvudtaget eftermontera ???? Någon har gjort det kanske ???? Eller finns det färdiga kit ???

tacksam för svar...
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Det finns ingen orginalsub till s60, i stället för att ha en sub har volvo 2 st 8" i hathyllan som ska ge ett liknande ljud, då V70 saknar hathylla så blev det denna lösning på dem...
V70 lådan passar inte S60....

Men du kan ju alltid bygga nått sj i reservhjulsbaljan eller nått litet i reservhjulet... Kommer tyvärr inte i håg vad det är för storlek på högtalaren i v70´ns sub...

Jag har premium paketet i min och det tycker jag räcker gott, då sitter det 8" framdörr 6,5" bakdörr 8" hathylla (dessa är bashögtalare) + en massa annat.. men för basen skull tycker jag det räcker...

Vad har du för paket i din??

Preformance 40w inget slutsteg under passagerar stolen.
High preformance 75w slutsteg under passagerarstolen med vit lapp tror jag det är!
Premium 100w slutsteg under passagerarstolen med gul lapp..

Rätta mig gärna om jag har fel!
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]