Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hej är sugen på en Volvo XC90 2,5T Manuell men vill veta villka fel som finns på årsmod. 03-04:a
Det viktiga är hur mycket är bränsle förbrukningen på en sådan?

Ber om tydliga och raka svar om denna bil ;)

M.V.H A.G
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
Manuell ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
aut (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W) (W)
14/100 km blandad körning
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det finns en del kampanjer på en MY03-04 som ska vara gjorda. Kolla med en VolvoÅf vilka som är gjorda och inte. Sen är det klonk/glapp i framvagnen och hjullager man ska se upp för.

Manuell blir nog inte lätt att hitta....personligen förstår jag inte vad man ska med en manuell XC90 till. Den passar mycket bättre med automat!

Förbrukning? 1.5l/mil (blandad) säkert, beroende på körstil!
Användarvisningsbild
av Ampy
Oj satan det va lite väl typ 1.4-1.5 L det va mera en jag vänta mig ;)
Nej jag tänkte sänka förbrukningen med en manuel det finns gått om sånna.
Det blir lite häfftigt mycket med dagens bensin priser.
Framvagn är det bussningar som på min s60 dem bytte jag nästa direkt ;I
av bjohansson
Sitter du och tänker på besin priser :shock: så ska du inte
köpa en XC90 2.5T, tro mig. Kan inte tänka mig att skillanden
mellan automat och manuell kan vara sådär jätte stor i förbrukning.
Köp en D5... :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av Ampy
Ok men änligt vägverket så är skatten på en sådan d5 9000 kr och det är lite häfftigt! Överdrivet annars skulle jag gärna så klart ta en D5 lätt. Men synda att volvo inte kommer på att man kan typ koplla in 4wd när man känner för det annars sak det vara fwd det skulle minska förbrukningen dramatiskt tror jag. Jeep Patriot har en system som Haldex fast på Jeepen är det FWD sen drar du i en liten krom spak och kopllar in 4wd det va smart ;) så liger man på 0,9 fint ;)
av zooom
Jag har en -05 XC90, iof med automat men jag tror att skillnaden i förbrukning är marginell och den tar 1.2 blandad körning.

Alltså inte en bil som man köper för att den är bränslesnål direkt, men fyrhjulsdrift och vikt kostar.
På jobbet kör jag en RAV4 och den tar 1.14 blandad körning och där har jag inte i närheten av samma komfort, körglädje och lastutrymme.

Jag var orolig för bensinförbrukningen innan jag köpte bilen men jag tycker faktiskt att det är värt pengarna !
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]