Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellraiser
Hej
V70 2,5T -99

Om man gasar fullt på 5:an (är ju inte bara 5:an men tänk er att man ligger i 90 o sen gasen i botten) så låter deet som att turbons laddtryck svajjar, alltså upp o ner o upp o ner. har ingen laddtrycksmätare så jag kan ju inte se det, men ska det vara så?
tycker själv att turbon ska ligga med ett konstant vinande o inte upp o ner. ska jag köpa en ny magnetventil?
av *pettson*
Hellraiser skrev:Hej
V70 2,5T -99

Om man gasar fullt på 5:an (är ju inte bara 5:an men tänk er att man ligger i 90 o sen gasen i botten) så låter deet som att turbons laddtryck svajjar, alltså upp o ner o upp o ner. har ingen laddtrycksmätare så jag kan ju inte se det, men ska det vara så?
tycker själv att turbon ska ligga med ett konstant vinande o inte upp o ner. ska jag köpa en ny magnetventil?
Laddtrycket svajar ALLTID innan det stabiliserar sej. Sen är inte laddtryckskurvan rak utan den varieras med varvtalet. Det finns massor med omständigheter som bestämmer hur laddet ska styras. Men känns det ryckigt och totalt fel så be nån koppla in en laddtrycksmätare för kontroll?

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]