- fre 14 mar 2008, 20:38
#179829
Vad kan vara fel?
Tändning är bytt tändstift och rotor och fördelarlock för inte så länge sedan. Luftfilter är nyss bytt också, likaså olja och oljefiler. Inga felkoder.
Problemet är att den känns slö, vill inte varva riktigt bra, när man startar stillastående måste man slira sig iväg lite då den känns svag.
Landsväg i 80km/h (vinterväg) drog den 0,9l/mil, med tom släpvagn (310kg) drog den 1,1l/mil.
Har gått 36000mil och startar väldigt fint oavsett hur kallt det är ute, går fint på tomgång o.s.v.
Detjag funderar på är om Katalysatorn kan spöka, igensatt eller liknande? Det är i princip inget tryck alls när man håller handen vid slutröret, inga läckage heller.
Dock, när den är kall, alltså relativt nystartad känns den mycket piggare och starkare, då behöver man inte slira sig iväg, bara o släppa upp kopplingen och köra.
Tändning är bytt tändstift och rotor och fördelarlock för inte så länge sedan. Luftfilter är nyss bytt också, likaså olja och oljefiler. Inga felkoder.
Problemet är att den känns slö, vill inte varva riktigt bra, när man startar stillastående måste man slira sig iväg lite då den känns svag.
Landsväg i 80km/h (vinterväg) drog den 0,9l/mil, med tom släpvagn (310kg) drog den 1,1l/mil.
Har gått 36000mil och startar väldigt fint oavsett hur kallt det är ute, går fint på tomgång o.s.v.
Detjag funderar på är om Katalysatorn kan spöka, igensatt eller liknande? Det är i princip inget tryck alls när man håller handen vid slutröret, inga läckage heller.
Dock, när den är kall, alltså relativt nystartad känns den mycket piggare och starkare, då behöver man inte slira sig iväg, bara o släppa upp kopplingen och köra.
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 242DL-75 | 244GL-79 | 245GL-88 | 745GL-88