Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PizzeNizze
Hej!

Tack för svar. Har varit ute och hittat kablarna både till lambda fram och bak. Fick till slut isär kabelkontakten, och sprejade elrengörning. Detta resulterade i ingenting, tyvärr, men nu vet jag vart jag skall gå vidare. Är biltemas lambdasonder okej eller är de istället för. Iofs så är det väl ingen kontakt på i kabeländen, men man kan väl skarva lite kanske!?!

MVH

Pizzenizze
Användarvisningsbild
av Sparkz
"Detta resulterade i ingenting"
Så koden kom tillbaka efter att du nollat den?
Skaffa ny sond när du VET att den du har är kass. Mät motståndet.
av PizzeNizze
Hej!

Nä det hände inget efter jag nollat, jo kanske i 5minuter, sedan lyste lampan grann och orange igen. Har varit ute och försökt mäta kablarna. Såg i ett annat forum att det skulle vara ström på 2 av dem men det var det inte. Vare sig med motor av eller på. Med Ohm är jag inte riktigt lika säker (vilket inte betyder speciellt mycket, för jag är inte så säker på det andra heller) var hur mäter jag. En jag frågade svävade på målet och föreslog mellan kabeln och jord!?! Så jag testade det men inget utslag alls där heller.

MVH

Pizzenizze
Användarvisningsbild
av Sparkz
Citerar mig själv:
Sparkz skrev:Det brukar vara två kablar med samma färg i kablaget ner till sonden som går till förvärmningsmotståndet, ofta två vita. Motståndet ska bara 2 - 15 Ohm beroende på temp.
Du kopplar isär och mäter ner mot sonden. Det matas med 12V, så det ska du ha på motsvarande stift i kontakten på bilen.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]