Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
kronan skrev:tjena någon som vet vad det kostar att updatera programvaran i bilen v70 d5a - 04
Från 500-1000:-

Enklast är ju att ringa din Lokala Volvoverkstad o fråga.
Användarvisningsbild
av Morfus
Vad blir skillnaden efter en uppdaterig? själv har jag en D5 -04 och allt funkar kanon, så varför gör man det om det inte är för att man gjort tillägg.
av Marbas
Uppdateringar i mjukvaran kan göra att vissa saker fungerar bättre i bilen. Inte för att det var felaktigt tidigare, men volvo förbättrar sin mjukvara kontinuerligt. T.ex (beroende på nuvarande mjukvaruversion) så beter sig automatlådan bättre med en mjukvaruupdpatering, eller t.ex. så kan det bli bättre ljud i den integrererade telefonen. Själv hoppades jag på ett noggrannare medelförbrukningsvärde i färddatorn på min D5:a (MY04), men det blev det inte (så färddatorn har de inte förbättrat...).

Men om du är nöjd med din bil idag, och inte har automat så finns det väl egentligen ingen anledning att uppdatera.

För övrigt fick jag betala 312,50 kr för en total uppgradering (VO 30677038). Den gjordes på Rejmes i Halmstad (mycket trevligt ställe) i slutet av augusti 2007 (priserna kan ha gått upp sen dess).

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]