Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Ett inlägg i tråden :wink:

Har du en knapp med manuell och automat på luftcirkulation så har du "luftkvalitetssystem" Det är en liten sensor som sitter under "det svarta plast täcket som täcker torkarmotorn, under där så finns luftintaget för luften till kupén, känner sensorn av dålig luft så stänger den REC-luckan som stoppar luftintaget, och luften cirkulerar i kupén. Sensorn heter förövrigt AQS Air Qualitet Sensor :wink:
av NCR
Knasen skrev:Ett inlägg i tråden :wink:

Har du en knapp med manuell och automat på luftcirkulation så har du "luftkvalitetssystem" Det är en liten sensor som sitter under "det svarta plast täcket som täcker torkarmotorn, under där så finns luftintaget för luften till kupén, känner sensorn av dålig luft så stänger den REC-luckan som stoppar luftintaget, och luften cirkulerar i kupén. Sensorn heter förövrigt AQS Air Qualitet Sensor :wink:
Ah, tack!

Jag misstänkte att det var så, annars hade det ju inte funnits NÅN logik bakom "auto" menar jag...:)
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]