Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
seattlegrunge skrev:Nu fick jag tag på fyra mycket fina 850-fälgar (Cetus 5-håls, 15 tum), för 1200 spänn som jag kan ha till mina vinterdäck jag pratade om ovan. Har dessa rätt bultcirkel till min V70?
Skulle inte de passa har jag ett tips:

http://www.biltema.se/carparts/carparts ... arId=Volvo

499:- inkl moms för en lättmetallfälg från samma tillverkare som bland andra Amring köper ifrån (fast de får betala högre pris IN).

Så gissa vem som köper 4 st T-164 till mina 15" vinterdäck! :D
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Jesper:
6-hålsfälgar??? Var sjutton har ni det?

NCR:
Grymt vad billiga fälgar! Undra hur kvaliteten är?
av NCR
seattlegrunge skrev: NCR:
Tydligen väldigt bra. Biltema hade fått ett så bra pris på fälgarna så en inköpare på Amring här i Göteborg blev förbannad. De säljer fälgar från samma tillverkare fast då kostar den billigaste 990:- ut till kund.

Jag tänker köpa dem i alla fall. Lägger mycket hellre ut 499:-x4 än betalar 550:- x4 på Bilia för plåtfälgar! (Hade en SEAT innan som jag just köpt nya 15" vinterdäck till nämligen och de fälgarna passade naturligtvis inte).
av Jesper
Ahhh... Jag trodde du menade dem stora hålen, inte bulthålen! Jag menade alltså "6-ekrade" fälgar.
av NCR
Jesper skrev:Ahhh... Jag trodde du menade dem stora hålen, inte bulthålen! Jag menade alltså "6-ekrade" fälgar.
Ett tips är att ni börjar använda "Citera"-knappen då det kan bli lite förvirrande om man svarar någon som sa nåt högre upp och det inte har med senaste inlägget att göra.
av *pettson*
NCR skrev:
Tydligen väldigt bra. Biltema hade fått ett så bra pris på fälgarna så en inköpare på Amring här i Göteborg blev förbannad. De säljer fälgar från samma tillverkare fast då kostar den billigaste 990:- ut till kund.

Jag tänker köpa dem i alla fall. Lägger mycket hellre ut 499:-x4 än betalar 550:- x4 på Bilia för plåtfälgar! (Hade en SEAT innan som jag just köpt nya 15" vinterdäck till nämligen och de fälgarna passade naturligtvis inte).
jag gör ett vågat antagande om att den säljaren kanske inte kan ta på sej att beställa 100 000 fälgar i taget som biltema gör (centrala inköp för hela världen ni vet.)?..priset brukar bli ett annat då. :wink:
av NCR
*pettson* skrev:
NCR skrev:

jag gör ett vågat antagande om att den säljaren kanske inte kan ta på sej att beställa 100 000 fälgar i taget som biltema gör (centrala inköp för hela världen ni vet.)?..priset brukar bli ett annat då. :wink:
Precis!

Och då drar vi kunder nytta av det! :lol:
Användarvisningsbild
av Mysko
Följdfråga då: Har en GLT 92:a 4 bult. Finns det någon 14" fälg jag kan använda? Har 4 fina nordfrost 3 från en opel kadett som jag gärna återanvänder.

Om det är lagligt eller inte seplar ingen roll, bara dom passar.
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
seattlegrunge skrev:Nu fick jag tag på fyra mycket fina 850-fälgar (Cetus 5-håls, 15 tum), för 1200 spänn som jag kan ha till mina vinterdäck jag pratade om ovan. Har dessa rätt bultcirkel till min V70?
Fick aldrig ett svar på detta om jag inte är totalt blind :)
Funkar dessa fälgarna på V70 -99? För jag ska iväg o köpa fälgarna nuuuu!!! :)
av NCR
seattlegrunge skrev:
Fick aldrig ett svar på detta om jag inte är totalt blind :)
Funkar dessa fälgarna på V70 -99? För jag ska iväg o köpa fälgarna nuuuu!!! :)
Ring till Bilia om ingen vet här?

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]