Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tag_H
Vid vilket modellår slutade det att fungera att koppla bort funktioen mjukvarumässigt ??? :?:

På min 02:a är det iaf gjort, och jag har sagt det förut.

Jag frågade en kompis (Verksadschef på Bilia) vilken kabel man skulle rycka för att få tyst på plinget,
- Det är inte så lätt, men jag fixar det mjukvrumässigt nästa service.
- Bra tackar jag för.
När jag hämtade bilen från service var det tyst och lampan i spegeln släckt. :D

Fråga mig inte vilken mjukvara som används, ja har ingen aninng :roll:
Men visst går det att programera bort plinget, det gick iaf på äldre bilar.
Det känns lite överkurs att plocak er halva inredningen för att klippa koppla om et par kablar,
när det är gjort på 20 sek med en dator :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
Jensen skrev:Trycker man på READ-knappen när nån i baksätet tar av sig bälte
så slutar det att plinga.
Tyvärr går detta inte om passageraren fram gör detta.
Jensen, detta inlägg borde du nästan skriva om i tråden om WOW-upplevelser... Kan tänka mig att taxiförare har bekymmer med folk som knäpper av för tidigt.
av Vida
Mjukvaran som tar bort signalen helt gäller för V70N (va bara ett svar till föregående talare Tag_H) för V70II kan du med VIDA bara ta bort det höga plinget över 40 kmh och ta bort det helt från baksätet det är bara ett kommando så mjukvara behövs inte köpas så det behöver inte bli så dyrt sen om Bilia gör detta vet jag inte.
av gregorypeckory
Normalt sett är jag noga med att alla har bältet på sig i taxin.
Men, som sagt på helgkvällar och -nätter, är inte folk så intresserade av bilbälten. Och jag orkar inte tjafsa med fyllskallar. Det borde finnas en work-around för taxibilar. Jag kan inte vara ensam om att dras med detta problem.
I en familjebil är det självklart att det ska fungera som det gör, men det borde gå att stänga av på ett enkelt sätt.
Användarvisningsbild
av Bothner
gregorypeckory skrev:Normalt sett är jag noga med att alla har bältet på sig i taxin.
Men, som sagt på helgkvällar och -nätter, är inte folk så intresserade av bilbälten. Och jag orkar inte tjafsa med fyllskallar. Det borde finnas en work-around för taxibilar. Jag kan inte vara ensam om att dras med detta problem.
I en familjebil är det självklart att det ska fungera som det gör, men det borde gå att stänga av på ett enkelt sätt.
Tjena, jo jag har samma problem, men baksätet gick att ta bort hos bilia via verkstadsdatorn. Fram får jag sitta och påminna typ var 3:e kund att " det är bältet som plingar, det kommer inte tystna" " det går inte att stänga av" "Nya regler på nya bilar nuförtiden" Jobbigt!! Samtidigt är det lite kul att med taxichaffistålamod låta skiten plinga i flera minuter tills "äggen" börjar undra vad det är som låter? Men det var bättre förr. Ville dom strunta i det, so what. Du vet väl att det är föraren som är ansvarig om det kommer en rykig familj med småbarn som sover i famnen " vi ska inte åka så långt" " de kan ligga i knät" Barn under 15 -trots målsmans närvaro, är chaufförens ansvar att de är bältade!

2500:- böter till chaffisen, inte till föräldrarna.
Lycka till
av aldrigstanna
Min har slutat varna för passageraren, eller om jag råkat pilla fel inne i vida? Kanske sensorn är trasig? Det blir fel när jag försöker kalibrera sensorn passagerarsätet också.
av ssiimoon
aldrigstanna skrev:Min har slutat varna för passageraren, eller om jag råkat pilla fel inne i vida? Kanske sensorn är trasig? Det blir fel när jag försöker kalibrera sensorn passagerarsätet också.

Vart i vida kalibrerar man sensorn??
av aldrigstanna
ssiimoon skrev:
aldrigstanna skrev:Min har slutat varna för passageraren, eller om jag råkat pilla fel inne i vida? Kanske sensorn är trasig? Det blir fel när jag försöker kalibrera sensorn passagerarsätet också.

Vart i vida kalibrerar man åsens örn??
Kan det tyvärr inte i huvudet. Men om du letar igenom alla cem , dim och allt vad dom heter så ska du hitta der!
Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]