Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Söker efter en komplett (Svart) "Kolfiberpanel" till min V70-97.
Vill ha färdiga paneler som bara är att trycka dit på plats. (Inget kladd med lim)
Tacksam för länkar och tips...
Intressant tråd.... satt häromdagen och funderade på var man kan få tag på kolfiberpanel, funderar att göra egen men skulle ju underlätta om man fiick tag på färdigt material.
Även jag är tacksam för länkar och tips 8)
av *pettson*
DrEvilBoy skrev:Intressant tråd.... satt häromdagen och funderade på var man kan få tag på kolfiberpanel, funderar att göra egen men skulle ju underlätta om man fiick tag på färdigt material.
Även jag är tacksam för länkar och tips 8)
Trasslet med att forma äkta kolfiber själv är att kolfiber är inte snällt mot vanliga verktyg.
Borrning sker med diamantspets. Skärning sker genom antingen vattenjet eller diamantklinga. Naturligtvis måste diamantklinga och borr vara slipade i rätt gradtal. Har en svåger som jobbat med kolfiber dom senaste 15 åren på saab aero i linköping som förklarat lite.
Till de sista årsmodellerna av gamla C70 fanns det äkta kolfiberpaneler (inklusive växelspaksknopp) som tillval med Volvos artikelnummer. Vet att jag har sett bilder på det på något forum, men kommer inte ihåg var. :oops: Priset på dessa var strax över 9.000 kr :shock: för rubbet.

/Håkan
som klaes 74 länkade :wink: till så borde det ju gå att köpa 3 delar till c70 -05 special edition eller vad det nu var :lol: Bilia borde ju kunna få fran en panel satts tycker man. men vill du ha på handtag mm mm så finns det klisstra satts på realcar men passformen är inge vidare vad man har sett på forumen. :(
ska det vara äkta vara så kan du säkert få det special gjort men kostnaden lär bli mera än bilens värde :roll:
grammse skrev:som klaes 74 länkade :wink: till så borde det ju gå att köpa 3 delar till c70 -05 special edition eller vad det nu var :lol: Bilia borde ju kunna få fran en panel satts tycker man. men vill du ha på handtag mm mm så finns det klisstra satts på realcar men passformen är inge vidare vad man har sett på forumen. :(
ska det vara äkta vara så kan du säkert få det special gjort men kostnaden lär bli mera än bilens värde :roll:
Jepp så e de nog.
Skroten eller volvo återförsäljare är nog enda chansen om du inte som grammse skrev vill special tillverka.
tror nog inte att nästa ägare är intresserad av att betala för det bara :wink:

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]