Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ski-doo
Min T4 från 98 som har gått 19000 mil har ja problem med..När jag gasar fullt med den så rycker den kraftigt typ som att den stryps..Är bara ibland.
Har satt upp den i dator inga fel visar den...nån som har några tips.?
av VolvoEmil
ski-doo skrev:Min T4 från 98 som har gått 19000 mil har ja problem med..När jag gasar fullt med den så rycker den kraftigt typ som att den stryps..Är bara ibland.
99% chans att det är styrboxen, krånglar nästan alltid på -98orna
av ski-doo
vad kostar en sån ??
av VolvoEmil
ski-doo skrev:vad kostar en sån ??
5000kr har jag hört, ring till bilia och hör med dom, är inte helt säker men dom borde ju veta
Användarvisningsbild
av Ramon
ski-doo skrev:Min T4 från 98 som har gått 19000 mil har ja problem med..När jag gasar fullt med den så rycker den kraftigt typ som att den stryps..Är bara ibland.
Har du provat med en mjukvaru-uppdatering? Tror inte att du är tvungen att byta ut din nuvarande styrenhet.
av Kojje
Ramon skrev:
Har du provat med en mjukvaru-uppdatering? Tror inte att du är tvungen att byta ut din nuvarande styrenhet.
Problemet är att styrenheten i just -98:orna inte går att uppdatera mjukvaran på det fungarar bara från -99 års modell och därav måste styrenheten bytas ut....
Användarvisningsbild
av Ramon
Kojje skrev:
Ramon skrev:
Problemet är att styrenheten i just -98:orna inte går att uppdatera mjukvaran på det fungarar bara från -99 års modell och därav måste styrenheten bytas ut....
Aha, okej, tackar för infon Kojje. Detta visste jag inte!
Användarvisningsbild
av greeeken
Är bilen trimmad?????OM så är fallet så ska du ju bara köra på 98 oktan
Användarvisningsbild
av V40RMannen
:roll: Jag har samma problem med min T4 -98 att den stryper vi fullt gaspådrag men bara ibland sen efter någon sekund så är den vanlig. Runt 3000rpm stryper den då. Min är trimmad å jag kör på 98. drygt att lägga ut pengar på en sån gammal bil..hehe. Den fungerar fel fritt annars...bilen går inte sönder på nå vis heller så tuta å kör tills den rasar :D

Nej! Felet är kvar så problemet ligger […]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]