Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perolow
inga felkoder registrerade! om det finns felkoder är det bara ett bryta ström då? iså fall är det gjort för att få släckt lampa lampor. å föresten har det någon betydelse om inte det är gjort? skulle bilen gå sämre om det ikke gjordes?????????????
Användarvisningsbild
av Phantom
När en felkod sätts i bilen så brukar bilen gå över i ett nödprogram för att fungera hyfsat, men med något sämre prestanda.
Om felkoden inte är nollad så kan det ev vara så att nödprogrammet fortfarande är aktivt. Det är inte alltid så stor skillnad på när nödprogrammet är aktivt eller inte.
Men felkod kan nollas genom att lyfta batteripolen.
av perolow
då är det gjort ,men bilen å lampor mm är det samma efter ett tag
av perolow
återkommer med samma fråga
av christer_pers
Byt batter! jag hade samma problem i flera månader. När batteriet plöstligt en dag "lämnade in" bytte jag batteri och lampan släcktes. Innan batteriet gick sönder visade det inga tendenser på att vara "trött".

Kan vara värt ett försök.
av perolow
ska pröva det men tvivlar, tacksamm fö alla svar
Hejsan.

Har en volvo 850 -94

Har nästan samma problem som ni här min lamdalampa lyser men bilen går jätte bra inga problem.
Men när ja ska starat bilen så måste ja vänta tills den lapam har slocknat innan jag kan starta den och ibland går det inte på första försöket.

Vad kan vara felet. kan det vara lamdasonden som är trasig???

Har bytt batteriet, tändkablar, rotor, fördelarlock, tändstift,

Mvh Bagaren
av *pettson*
bagaren skrev:Hejsan.

Har en volvo 850 -94

Har nästan samma problem som ni här min lamdalampa lyser men bilen går jätte bra inga problem.
Men när ja ska starat bilen så måste ja vänta tills den lapam har slocknat innan jag kan starta den och ibland går det inte på första försöket.

Vad kan vara felet. kan det vara lamdasonden som är trasig???

Har bytt batteriet, tändkablar, rotor, fördelarlock, tändstift,

Mvh Bagaren
Först av allt.. Motorn är en MOTORLAMPA som jag sagt några tusen ggr.. Den indikerar att det KAN vara problem med ökade avgasutsläpp.
Skälet till att den tror det är att det satts en felkod.
Nästa är..
Du har årsmodell 1994 läs ur felkoden/ koderna. Du kan göra det själv, det ger en ledtråd om vad bilen klagar på. För övrigt har du inte angett vilken motormodell du kör med och det förekommer 3 olika insprutnings system..
Att byta delar planlöst gör endast att du får dålig ekonomi..
Kan det vara sonden?.. Tja .. visst?.. Men den är rätt märklig som reparerar sej själv? Det enda på sonden som skulle kunna skrika inom 180 sekunder är förvärmingen om den är borta. Dock säger du ju att den inte startar då.. Det skulle den göra utan förvärmning.
MEN en sak som slår mej då är systemreläet. Det som sitter ovanför kylaren. Det ger 12 volt till: förvärmning, tomgångsmotor, spridare osv. Saknar du den spänningen så lär den inte starta..

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]