NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Fick höra så sent som igår att de vanliga bensinmotorerna 1.6 och 2.0 är slut :twisted: MISSTÄNKSAMT!
2.0F på G ???
R-design var också slut och kommer inte gå att beställa förräns årsmodell 2009
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bilgalen skrev:Fast 2.0F är väl samma sura ford motor som 1.8F? Hade ju hellre sett att 2.5FT letade sig ner i C30/S40/V50 :)
Ja, det kan väl inte vara så svårt att få till en T5 F ? :-O)

/Kalle
Användarvisningsbild
av vickan
~Kalle~ skrev:
bilgalen skrev:Fast 2.0F är väl samma sura ford motor som 1.8F? Hade ju hellre sett att 2.5FT letade sig ner i C30/S40/V50 :)
Ja, det kan väl inte vara så svårt att få till en T5 F ? :-O)

/Kalle
vol:-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Allt går ju. Men frågan är nog mer om utvecklingskostnaderna för en flexifuel T5 står i propotion till hur mycket dom skulle tjäna på att sälja den....

Rätt enkelt att räkna ut att det inte skulle gå ihop!
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Allt går ju. Men frågan är nog mer om utvecklingskostnaderna för en flexifuel T5 står i propotion till hur mycket dom skulle tjäna på att sälja den....

Nu tänkte ju jag närmast på den 2.5FT motor som redan är framtagen och snart börjar levereras i V70 II.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bilgalen skrev:
XC90_Executive skrev:Allt går ju. Men frågan är nog mer om utvecklingskostnaderna för en flexifuel T5 står i propotion till hur mycket dom skulle tjäna på att sälja den....

Nu tänkte ju jag närmast på den 2.5FT motor som redan är framtagen och snart börjar levereras i V70 II.
och det är ju i princip samma motor som T5an

/Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]