Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Kanske lättare att ta en sån här http://www.blocket.se/vi/14189528.htm?ca=15_s :D

Jag tror istället på att få tag på en billig skärm med motor från skroten och modda in en lcd i det skalet. Då får man VGA in utan trubbel och möjlighet till touch screen. Men då kommer man till frågor kring hur man ska koppla för att få skärmen upp och ner när tändningen vrids om? Hur stor är orginal skärmen 7"/6,5"?? Vad tror ni??
av herbe
jo visst är det men ärligt det är inte lika kul =P
och iden att sätta in en touch skreen har redan slagit mig så undersöker möjligheten att göra det med 7tums skärmen och med tanke på utrymmet inne i skalet finns det goda möjligheter att lyckas med det, den lilla skärmen har ett riktigt konstigt mått så den måste nästan konvarteras för att det ska bli bra =(

VGA har 15 piggar och tre olika protokoll på skärmar man måste bara hitta de rätta protokollet för att få den att ta imot info, späningarna och volten är de samma dock =)

motorn är ett problem för sig men det går att kopla självständigt till vad man nu vill, kan inte lösa allt på samma gång tar ett problem itaget =S

orginal skärmen är en 7 tums wide eller den lilla skärmen som är 6 tum tror den lilla visar på 5,5 men glaset är 6 tum, måtten är ungefärliga
av herbe
kostnade för burken (carpc styrenhet vad du nu vill kalla den) kostar så mycket du vill att den ska kosta och beroende på vad den ska göra, skulle räkna med att den landrar runt 7000 kr med tuchscreen, sen kommer det roliga att sätta in den i bilen, min burk jag tänkter bygga kommer nog att kosta ännu mera tyvärr =(
ska du koppla den till RTI skärmen får du räkna med att det kan bli dyrare beror på om vi lyckas lösa skärmens mysteriska informatios kodning,

om motorn jag vill nog kunna fälla upp och ner den när jag kör så kommer nog koppla den separat till en egen knapp bara för skärm on/off och motorn, skärmen nere då är den av
av herbe
pratade med volvo idag om både skärmen och om RTI systemet,
de har inte änns hört talas om vad man kan göra med en burk i bilen, de gav mig nummret till någon som de tror kan veta bild och ljud tekniker, börjar tro att man snart ska höra med högre distanser på volvo intresset hos försäljarna va ganska stort och de tipsade mig att höra med dem, de kanske vet något som de är villiga att dela med sig av =)
av HenBro
Ligger i tankarna nu att köpa en rti skärm och ersätta panelen med en från en touch-skärm till den ska det kopplas en pc med typ roadrunner eller motsv. Vad jag skulle vilja veta är om motorn till hissen går att styra utan RTI enheten, och isåfall hur ska detta kopplas??? (jag kan datorer, inte bilar). Detta är avgörande för om jag ska satsa på en RTI skärm.

Någon som kan förklara...?

/H
av herbe
det är igentligen väldigt lätt att göra, motorn är en vanlig el-motor som du bara kopplar till hur du nu vill styra motorn, om du vill andvända volvos org styrsystem på skärmen..... tja den hör samman med on/off och jag kan inte skilja det från resten av skärmen =(
lättaste är att skruva ut alla kort och behålla stomen och el-motorn,
har bilder på stomen och motorn om du vill se,
tänk på måtten i skalet när du köper skärm alla 7tum går inte in utan massa krongel den är bara byggd för 6,5tum (visning av bild) om det är den stora du tittar på,
den mindre är 6 tum

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider t[…]

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Du säger ju själv att du får b&[…]

Hur står sig bensinvarianten då? Allts[…]