Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
perhall skrev:en störig sak tycker jag är att fram- och bakvarnaren inte låter samtidigt, dvs. man hör bara fram och tror att det är lugnt bak, men så backar man på bilen bakom...
Framvarnarnaren aktiveras väl när du lägger i ettan, och backvarnaren när du lägger i backen, förstår inte hur du menar?
av MrMagoo
perhall skrev:en störig sak tycker jag är att fram- och bakvarnaren inte låter samtidigt, dvs. man hör bara fram och tror att det är lugnt bak, men så backar man på bilen bakom...
På min så är i a f framvarnaren och backvarnaren på samtidigt när man lägger i backen men bara framvarnaren när man har i ettan. Så att så länge man bara ser till att välja växel efter färdriktning så funkar det ju som det skall. ;-//
av Goldbeach
Någon hade försökt böja sönder min ena yttre backspegel, samt på bilarna runt omkring. På de andra bilarna hängde sladdar och dinglade - men på min bil var det bara att peta till backspegeln så var allt OK igen. Volvo; kvalitet!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Goldbeach skrev:Någon hade försökt böja sönder min ena yttre backspegel, samt på bilarna runt omkring. På de andra bilarna hängde sladdar och dinglade - men på min bil var det bara att peta till backspegeln så var allt OK igen. Volvo; kvalitet!
Vad är det för idioter som håller på med sånt?? :-(O) :-O)

Tur att du hade Volvo! :wink: vol:-)

/Kalle
av TomZaj
Fraz skrev:En trevlig detalj är att när man växlar upp till nästa växel, så lägger sig bilen själv på det varvtal den senara kommer ha på den högre växeln.
Tex, man kör på 3an och har 2500rpm. Man släpper gasen och trycker ner kopplingen, då lägger sig bilen på 2000rpm som är det varvtal som motorn kommer att ha på 4ans växel i den hastighet som man färdas i.
Lägger man inte i någon växel på någre sekunder så går varvtalet ner till tomgångs varv.
Detta är fär att man skall få mjukare växlingar.
/Fraz
Tyckte väl att det gick onormalt smidigt med växlingarna :D

// Tommy
av perhall
MrMagoo skrev:
På min så är i a f framvarnaren och backvarnaren på samtidigt när man lägger i backen men bara framvarnaren när man har i ettan. Så att så länge man bara ser till att välja växel efter färdriktning så funkar det ju som det skall. ;-//
Jo, men man hör ju inte båda samtidigt och det dröjer tills den kopplar om från fram till bak och vice versa så om man har D i och byter till R tar det 2 sek tills det börjar pipa bak... dessutom, i backar är det hopplöst...
av MrMagoo
Hmmm... perhall, jag tror som sagt att en uppdatering av din programvara skule göra gott. Våra backvarnare verkar inte jobba på samma sätt (just i detta fallet så hör jag både fram och backvarnaren samtidigt - två olika toner). Jag plockade ut min i Januari så om du uppdaterar igen nu så borde du få samma version (eller nyare). Lycka till och hoppas du blir nöjdare med din PDC efter uppdateringen.

Inte en chans. Ända gången det är […]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]