Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StenFrisk
Tjenare

Köpte en s60 01,a för 2 månder sen ska nu eftermontera volvos cd baserade rti... Har alla grejjer förutom kablaget... Har hört att det ska finnas ett kabel kit som innefattar alla kablar (ledningsmattan osv) + monteringsanvisningar.... Någon som eventuellt har något art nr på detta ??? Ska man köpa kablarna löst en och en blir det ju svindyrt men det kitet ska vara typ halva priset på vet jag.... Så kitet vore bra om jag kunde få ett art nr på...
Användarvisningsbild
av Barkbiten
StenFrisk skrev:Tjenare

Köpte en s60 01,a för 2 månder sen ska nu eftermontera volvos cd baserade rti... Har alla grejjer förutom kablaget... Har hört att det ska finnas ett kabel kit som innefattar alla kablar (ledningsmattan osv) + monteringsanvisningar.... Någon som eventuellt har något art nr på detta ??? Ska man köpa kablarna löst en och en blir det ju svindyrt men det kitet ska vara typ halva priset på vet jag.... Så kitet vore bra om jag kunde få ett art nr på...
Coolt...jag tänkte låta eftermontera RTI i sommras förra året...men efter samtal med Volvos verkstad så avstod jag. Prislapp för kalaset: ca SEK 40.000 kr (!)

Nymonterad kostar den typ 20 tror jag...så lite kul at de tar 40 inkl jobbet...att eftermontera. Kanske särskilt med tanke på att en navigator som är bättre kostar typ 3.000 kr...men så är det ju också på reservdelar som Volvo tjänar sina pengar.
av StenFrisk
Ja du 40 k nej du det har fasen inte jag betalat..... Var och hämtade en låda på skroten JB i Jönköping hela rti kitet förutom kablar kostade 5000:- Fick även med en skiva då...... Sen änsålänge ligger kablarna om man köper dom löst på volvo 3000:- men det kitet ska man kunna få för runt 1500:- för det köpte polarn till sin s80..... Så det är inte speciellt dyrt... Ok dyrare än en gps som du idag kan få en bra för runt 3000:- men då har du inte det snygga orginalet heller..... Och tid på jobbet att göra det själv ca 5 timmar lätt som en plätt....
Användarvisningsbild
av Barkbiten
StenFrisk skrev:Ja du 40 k nej du det har fasen inte jag betalat..... Var och hämtade en låda på skroten JB i Jönköping hela rti kitet förutom kablar kostade 5000:- Fick även med en skiva då...... Sen änsålänge ligger kablarna om man köper dom löst på volvo 3000:- men det kitet ska man kunna få för runt 1500:- för det köpte polarn till sin s80..... Så det är inte speciellt dyrt... Ok dyrare än en gps som du idag kan få en bra för runt 3000:- men då har du inte det snygga orginalet heller..... Och tid på jobbet att göra det själv ca 5 timmar lätt som en plätt....
Ja, det var ju lite skillnad...man blir lite avis på er som inte har tummen mitt i handen :) Håller med dig att man vill ha en snygg navigator...även om den är sämre än de man köper på tex OnOff eller Elgiganten så går det inte att komma ifrån att det är snyggt att ha den undangömd i instrumentpanelen. Trots allt är det ju så att det är väldigt sällan som man behöver navigatorn.

Lösningen med en mobil version fastklistrat på framrutan och med lösa kablar hängandes över instrumentpanelen är inte bra. Dock har jag hört att det kommit lite nya fästen för gpser nu, där kablarna göms.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Det går ju att käpa en lös skärm och montera vilken navigator man vill med rca anslutning;) så kan du även ansluta vilka andra spelkällor på ett enkelt sätt!

Bild

Bild

Bild

Bild

Så ser det ut i min!
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Mini_ice skrev:Det går ju att käpa en lös skärm och montera vilken navigator man vill med rca anslutning;) så kan du även ansluta vilka andra spelkällor på ett enkelt sätt!

Bild

Bild

Bild

Bild

Så ser det ut i min!

coolt! det där skulle jag aldrig klara av.
av Woofergas
ska med bygga i min men en sak som jag inte fattar de är hur skärmen kommer upp och hur den sticker ner ? hur styr man de ?
tängte ha tv gps och ps 2 till min är de möjligt ?
mvh kristian
av StenFrisk
Det var ju faktiskt riktigt snyggt ser ju precis ut som rti orginal ju.... Jo man använder ju kanske inte RTi jätte ofta men det är en kul grejj sen lite bättre värde om man har det också.... Jag gör det till att börja med så blir det as lätt att trycka i en ipod adpter sen för då har man redan dragit alla kablar hehe.... Ingen som vet art nr på alla kablar man behöver eller ???? Alltså ledningsmattan den långa + den långa kabeln till stereon och sen en kort stereo kabel mellan skärm och stereo..... Ska tydligen finnas ett kit med alla dessa kablar i + en monteringsanvisning ingen som har art nr på det kitet ????
av Woofergas
japp de är klart att de är en el motor som driver den upp och ner men hur gör man de med fjärr kontroll eller ?
mvh

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]