Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Claes74
DoD skrev:Räknade lite kallt att gör jag det själv så kostar det ca 1300 med material och därtill kommer kostnaden för gds hallen vilket blir en dryga 100 lappen.. Så hellre lämnar jag in den hos bilia och betalar 2100 så får dom stå för "skitjobbet"... Som sagt pengarna är det inga problem med och jag har meckat en hel del med bilar, men orkar fan inte med service. kör en 500 mil till och lämnar in den sen.

Nää precis, fritiden e värd en hel del den oxå. :D
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag var inne och gjorde 16500 mila servicen på min s70 -98 på Bilia i Segeltorp, för en vecka sen och det kostade 2100:- med nice price och då ingick det byte av bromsolja och det tycker jag var överkommligt pris med tanke på vad det skulle kosta med matrl och hallhyra.
Användarvisningsbild
av Nexus
Claes74 skrev:
DoD skrev:Räknade lite kallt att gör jag det själv så kostar det ca 1300 med material och därtill kommer kostnaden för gds hallen vilket blir en dryga 100 lappen.. Så hellre lämnar jag in den hos bilia och betalar 2100 så får dom stå för "skitjobbet"... Som sagt pengarna är det inga problem med och jag har meckat en hel del med bilar, men orkar fan inte med service. kör en 500 mil till och lämnar in den sen.

Nää precis, fritiden e värd en hel del den oxå. :D
700 kan man ha ganska kul för på fritiden oxå. :wink: eller fulltank i bilen. Men alla har vi ju våra val ;-//
Jag tycker det är kul hålla på med bilen,men så är jag lite "insnöad" på bilar oxå :lol:
av alan
Vet ni vad det är för moment på olje pluggen?
av *pettson*
Varför är det konstigt att servicelampan lyser? Den tänds på 1500 mil. Eller x antal motortimmar, eller för den delen varje kalenderår.
En av dom tre har du uppnått.
av DoD
Nu lyser den inte mer ;) Service e gjort och även AC problemet förhoppningsvis ur världen också. Bytte kompressorn helt och bara fyllning av systemet som återstår...
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?