Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
exup skrev:Jag slängde på mina igår,har inte vart snö dom senaste månaderna ialf.Men nu ska minsann snöa hehe 8) Obs,jag vet att det ÄR tidigt för sommarsulor men jag kunde inte hålla mej :D

Bild
Ha ha ha.. Osis! Men det töar nog bort på nolltid ska du se.
Användarvisningsbild
av matfo362
Sommardäck på! :D

Känns som det var två månader för sent, speciellt som jag körde med dubbdäck. Jag tror inte att antalet dagar med vinterväglag har varit fler än fyra (4) den här vintern i Stockholmsregionen.
Användarvisningsbild
av Gizz
Slängde på mina sommardäck idag. Känns som om det var dax. Har iofs varit halt på morgonen några gånger under Feb. och nu i början på Mars. Tror att det kommer att gå bra. Skönt att få mer vägkänsla och slippa slita på dubbdäcken.
Användarvisningsbild
av CP2
Slängde på sommardäcken på Renaulten igår kväll, mest för att jag kom på att det varit böter på vinterdäcken om hustrun blivit stoppad av farbror Batong. Lite onödigt. Ca. 10+ nere i södra skåne för tillfället. Vinterdäcken på Volvon får sitta ett tag till, ska till Växjö i helgen och däruppe vet man f-n aldrig........eller vad säger du Gizz?? :-)
Användarvisningsbild
av Gizz
CP2 skrev:Slängde på sommardäcken på Renaulten igår kväll, mest för att jag kom på att det varit böter på vinterdäcken om hustrun blivit stoppad av farbror Batong. Lite onödigt. Ca. 10+ nere i södra skåne för tillfället. Vinterdäcken på Volvon får sitta ett tag till, ska till Växjö i helgen och däruppe vet man f-n aldrig........eller vad säger du Gizz?? :-)
Nä här uppe är det ett ganska labilt väder. Men de senaste månaderna har det varit mest regn och + grader.Som jag brukar säga här i Växjö regnar det så fort ett moln syns. ;) Jag tror nog inte att det ska vara några större problem. Själv ska jag dra mig söderut i helgen så jag kommer till varmare breddgrader. :) Ska till Karlskrona så där borde det vara lite varmare om än inte någon större skillnad.
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag hade bestämmt mej för o göra det igår, men i sista sekund ångrade jag mej efter att ha kollat SMHI:s 5 dygnsprognos. Skulle bli minusgrader i veckan. Åkte en sväng till örebro idag(ca 20 mil tor) och då ångrade jag ju helt klart att jag inte skickade på sommardäcken iaf. Tröttsamt att sitta o lyssna på dubbdäck ett längre tag.
Användarvisningsbild
av Funk
Här i Göteborg var det troligen flera som lockats att sätta på sommardäcken... och eftersom det snöar nu på morgonen så är det kaos med stopp och småkrockar..

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid