Jag använder bara VOL-FCR, vet inte om det finns några andra program/hårdvara som fungerar på en V70 1998?
Det konstiga är att VOL-FCR inte fungerar på min lite nyare laptop med COM-port, går inte att nolla servicelampan med den men jag kommer åt alla modulerna knepigt nog men den mycket äldre laptopen så går det kanon med allt...
@JDK82: Vad har du testat och vad är resultaten och så?
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
oops! my bad. dom program jag har provat var bara mätardata och inget som man kan se fel eller återställa med. och vol-fcr funkar inte får bara upp att det är en invalid usb. kan det vara kabeln som inte är kompatibel med vol-fcr?
Är det bara vol-fcr som är kompatibelt med volvo när det gäller fel sökning och återställning?
Vol fcr fungerar bara på port com1, när jag installerade mitt fick jag oxå konstiga felmeddelanden.
Gick in i enhetshanteraren för att titta och hittade då min kabel som där hette com4
Högerklicka på anslutningen och välj egenskaper och där kan du ändra porten till com1-
Tror du måste ha kabeln i datorn för att den skall synas i enhetshanteraren.