Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snogrön
När ändrades namnet från business till kinetic ?

På vissa ställen får jag fram att jag har en kinetic på andra en buisness vad är skillnaden ? Ser att jag inte har lackade trösklar.

Någon som vet vad det kan kosta att lacka dom, jag bor i Göteborg

J
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Business och Kinetic är samma, bara olika namn, tror det bytte till Kinetic MY04-MY05 ungefär?

/Kalle
av snogrön
Tack

är lite novis ännu men skall kolla en del saker man vill ju känna till sin bil :)
av Moody
I Sverige bytte man namn från Business till Kinetic på MY06. Dock kan man se spår av det utländska utrustningsnamnet (Kinetic) innanför höger framdörr även på MY05. Business eller Kinetic har inte lackade trösklar utan då måste man upp en utrustningsnivå, Business+ (MY05) respektive Momentum (MY06)

Datum för tagen i trafik är ganska ointressant för vilket MY bilen har utan det är tillverkningsdatum som är intressant. Tionde tecknet från vänster i chassienumret talar om bilens MY.
av snogrön
Tack för ett så utförligt svar

Skall kolla vad jag har för tillv datum och som du säger så har jag inte nedlackade trösklar men det kommer att ske. Har även sett kromade lister på stötfångare som jag antar är business+ grejer. Vet du om det går att eftermontera

MVH

Johan
Användarvisningsbild
av upponer
Moody skrev:I Sverige bytte man namn från Business till Kinetic på MY06. Dock kan man se spår av det utländska utrustningsnamnet (Kinetic) innanför höger framdörr även på MY05. Business eller Kinetic har inte lackade trösklar utan då måste man upp en utrustningsnivå, Business+ (MY05) respektive Momentum (MY06)

Datum för tagen i trafik är ganska ointressant för vilket MY bilen har utan det är tillverkningsdatum som är intressant. Tionde tecknet från vänster i chassienumret talar om bilens MY.
Intressant! Det är alltså därför det står Kinetic i min Business!

Här kan man läsa mer om bilarna och exakt vad som ingick i olika paket:

http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... fault.aspx
Användarvisningsbild
av MathiasS
Ytterligare en fråga på detta tema.....

Jag tittar på 05or i första hand (XC70) och där finns det ju tre utrustningsversioner, standard (kallas den möjligen momentum då detta år), business+ eller business++.

Nu jag hittat en bil som enligt de ursprunliga säljpappren från Volvo är Business+ utrustad, men den saknar ändå saker som ingår i Business plus (enligt länken i tidigare inlägg i denna tråd).

Man undrar ju om det är något fuffens med detta men det skulle ju kunna förklaras av att det går/gick att välja bort det som är standard i de olika paketen och stoppa i annat istället?
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]