Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Javisst
Undrar om ni har några bra tips på hur man installerar bas och slutsteg i min 850 från 94.

Finns det något jag absolut inte ska göra?
Något jag absolut ska göra?

Hittills av det jag fattat är det inte allt för svårt att installera. Men jag har haft fel förut :P

Finns det någon bra hemsida man kan kika på för att lära sig mer om installation av bas o slutsteg?

Kanske är dumt av mig att försöka själv som nybörjare, men va fan jag vill ju lära mig!!
av Laz
tjo rekommenderar att du besöker http://nardik.se/ under fliken "magazinet" har du frågor o svar på allt om ljud.

ända tipset jag kan ge är ett inte dra ström o lågnivå på samma sida från bilens lister (lätt att få störningar).. sen att koppla i + efter du monterat dit säkringshållarn som ska vara så när batteriet som möjligt ca 30 cm max :) om brand försäkring ska gälla.. nåja allt finns där du kan tänka dig behöva veta mvh
av Javisst
Tack så mycket. Jag behövde just veta mer om vart o hur jag ska koppla strömmen till förstärkaren. Måste man fixa en egen säkring alltså...?? eller kopplar man den till det befintliga säkringsskåpet..??

Innan jag frågar mer dumma frågor ska jag läsa den där sidan :D TACK!!
Användarvisningsbild
av CP2
Udda fråga i sammanhanget, men hur ta bort redan monterade prylar? Jag är alldeles för gammal för slutsteg och baslådor men kablaget finns i bilen. Bara ta bort glatt? :twisted:
av Mikael G
Javisst skrev:Tack så mycket. Jag behövde just veta mer om vart o hur jag ska koppla strömmen till förstärkaren. Måste man fixa en egen säkring alltså...?? eller kopplar man den till det befintliga säkringsskåpet..??

Innan jag frågar mer dumma frågor ska jag läsa den där sidan :D TACK!!
Strömmen till förstärkaren brukar gå igenom kablar som är rätt kralliga. Sen så har jag för mig att det ska säkras av max 30 cm från batteriet. Det brukas finnas färdiga kit med kablar att köpa med ström, jord, lågnivå/remote och tillhörande säkring till strömmen.
CP2 skrev:Udda fråga i sammanhanget, men hur ta bort redan monterade prylar? Jag är alldeles för gammal för slutsteg och baslådor men kablaget finns i bilen. Bara ta bort glatt? :twisted:
Japp bara att rycka bort :-)

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]