Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av petter112
camaro69 skrev:Det sitter o-ring när du drar upp spridaren.
Sen sitter det o-ring när du skruvat bort bulten och drar upp spridaren med fäste.
Den tjocka ska sitta nederst, men det ser du.

Alltså två o-ringar till varje spridare.
jag tror inte att det är rätt o-ringar jag har för dom passar inte. spridarna har en vinge i plast som man skruvar fast i toppen och dom sitter separat
Användarvisningsbild
av Sparkz
plastbiten ska loss, i den sitter den tjocka o-ringen. Jag brukar ta ett par öppna nycklar och bryta med mellan plasten och den övre sexkanten på spridaren.
av petter112
Sparkz skrev:plastbiten ska loss, i den sitter den tjocka o-ringen. Jag brukar ta ett par öppna nycklar och bryta med mellan plasten och den övre sexkanten på spridaren.
skall den tunna o-ringen sitta nere i hålet?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den tunna ska sitta i ett spår utanpå plasten.
Användarvisningsbild
av Pliind
petter112 skrev:
Sweeman skrev:Bytte till en vettigare rubrik samt tagit bort *bump* inlägget! Skärp dig petter112! //Sweeman
skärp mej?????
Ja! du kan inte bara skriva "hjälp" du lär skriva en rubrik så folk vet vad det är för hjälp du behöver!
Och du ska inte heller bumpa din tråd efter 4 minuter!! läs reglerna innan du postar!

Så kallad "bumpning" (skriva tomma/meningslösa inlägg för att din tråd ska hamna högre upp i hierarkin) är INTE tillåten. Ser vi sånt, kommer inlägget raderas utan förvarning.
• Om du behöver hjälp med något så försök att skriva en relevant rubrik, så att man direkt kan se om man kan hjälpa till eller inte. Kom ihåg: För du ska få ett bra svar krävs det ju att du ställer en bra fråga =)
Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]

Volvo car UX

Hur kommer det sig att ni ändrar fläkt o[…]

Xenonljus xc60

Dessa köpte jag https://www.24.se/fordon/bilt[…]

Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intr[…]