Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan.
Har precis köpt en V70, 2000 fullutrustad. (har haft nyare volvo innan)

Fråga 1. Kan jag köpa en tex en 2004 ratt (är grövre, skönare att hålla i :D ) volvo v70 och sätta i min?
går det att flytta över, tele, rti knappar, airbag mm?'

Fråga 2. Jag har fått en reva i skinnet, ganska djup. Kan man lämna in det någon stanns så de fixar det?
Några bra fixare i Göteborg? :roll:

Fråga 3. Högtalaren i höger bak passagerar är sprängd, köper man en ny på volvo eller? kostnad?

Fråga 4. Dörrarna börjar bli tröga att stänga, är det bara att slänga på något klet på gång järnen eller?

/Tack för hjälpen :D
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Fråga 1: Ja. Du kan köpa vilken ratt som hellst till V70 00-04 så länge den är fyra-ekrad.
Köp utan air-bag då så slipper du en onödig utgift, då det är samma och du därmed slipper flytta knappar och annat.

Fråga 2-4: Ingen aning
Användarvisningsbild
av gooose
Fråga 2. Jag har fått en reva i skinnet, ganska djup. Kan man lämna in det någon stanns så de fixar det?
Några bra fixare i Göteborg? :roll: Vinylmake up finns i Göteborg med omnejd har ej nummer nu skall kolla i visitkort högen om jag hittar det

Fråga 3. Högtalaren i höger bak passagerar är sprängd, köper man en ny på volvo eller? kostnad? Köpes ny på Volvo åf eller JB Bildemontering Men demontera högtalaren först så att du får artikelnr som står på den du har idag så det blir samma eller byt båda 2

Fråga 4. Dörrarna börjar bli tröga att stänga, är det bara att slänga på något klet på gång järnen eller? Smörj men något tunnflytande smörjmedel först och sedan fett

//Goose
Användarvisningsbild
av camaro69
bjohansson skrev: Fråga 2. Jag har fått en reva i skinnet, ganska djup. Kan man lämna in det någon stanns så de fixar det?
Några bra fixare i Göteborg? :roll:

/Tack för hjälpen :D
Har du testat på Sahlgrenska? :wink:

Sorry OT. Men kunde inte låta bli.
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]