Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag försöker ej att jäklas med dig, men jag står orubblig för motsatsen: Det går att starta en helt "DYNGSUR" bil. (kanske dock ej en V70)
Jag hade tidigare en BMW med läckande spridare, varje morgon när motorn skulle startas, så hade spridarna läckt så mkt att bensinen
var på utsidan av toppen.(i tändstiftshålen) tändstiften stod halvägs dränkta i soppa. Bilen startade alltid efter 5-10 sek. Så att starta en dyngsur BMW
det är inga problem alls. Hur det förhåller sig med V70 vet jag dock ej ännu. Tid är beställd för felsökning.
av *pettson*
Red Dragon skrev:Jag försöker ej att jäklas med dig, men jag står orubblig för motsatsen: Det går att starta en helt "DYNGSUR" bil. (kanske dock ej en V70)
Jag hade tidigare en BMW med läckande spridare, varje morgon när motorn skulle startas, så hade spridarna läckt så mkt att bensinen
var på utsidan av toppen.(i tändstiftshålen) tändstiften stod halvägs dränkta i soppa. Bilen startade alltid efter 5-10 sek. Så att starta en dyngsur BMW
det är inga problem alls. Hur det förhåller sig med V70 vet jag dock ej ännu. Tid är beställd för felsökning.
Inte illa pinkat att använda en BMW för att gå emot naturlagarna på mera än ett sätt.. Först när du komprimerade vätska i förbränningsutrymmena. Sen när du antände kolväten utan att använda syre i tillräcklig grad men ändå fick det att explodera. Men kanske är det nåt tyskt fenomen..?
Struntsamma , vi tjafar inte om det, du gör som du önskar.
Nu äntligen, så startade motorn (trots att den var helt dyngsur) felet var antennringen. :lol:
Nu spinner den som en katt..få se hur många dgr den fungerar tills nästa fel dyker upp.

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]