Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Devilsheaven
Hej,

Mina föräldrar har fått problem med sin 850 med en automat växellåda.

När min far skulle starta bilen imorse så började en gul pil på instrumenteringen blinka samt lampan på ekoniomiknappen vid växelspaken.

Han märkte även att när man kör i väg med bilen så startar den i tvåan, så den är väldigt trög att få i väg.

Vad kan vara felet?
Användarvisningsbild
av Phantom
Har ni råkat trycka in "W" knappen för vxl-lådan. Då startar bilen för vinterläge/halt väglag på 2:an :?:
Den borde dock inte vara kvar i det läget efter att bilen varit avstängd, men kanske finns det skräp i knapparna där. Lyft konsolen och rengör kontakterna, det är mitt tips iaf.
av *pettson*
Devilsheaven skrev:Hej,

Mina föräldrar har fått problem med sin 850 med en automat växellåda.

När min far skulle starta bilen imorse så började en gul pil på instrumenteringen blinka samt lampan på ekoniomiknappen vid växelspaken.

Han märkte även att när man kör i väg med bilen så startar den i tvåan, så den är väldigt trög att få i väg.

Vad kan vara felet?
Blinkande pil visar att felkod satts på växellådan. Läs av och begrunda.. :-)-)
Nja vi tryckte som galningar på Winter knappen och vi rengjorde knappen utan resultat.

Men vi löste det faktiskt genom att dra ut säkringen till "Transmission Control unit" i motorutrymmet och sen fungerade bilen kalas.
av *pettson*
Devilsheaven skrev:Nja vi tryckte som galningar på Winter knappen och vi rengjorde knappen utan resultat.

Men vi löste det faktiskt genom att dra ut säkringen till "Transmission Control unit" i motorutrymmet och sen fungerade bilen kalas.
Ni dödade felkoden som satts genom att göra styrenheten strömlös..

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]