Red Dragon skrev:Mikael G skrev:Seriöst, fan vad du skriver massa skit! Här kommer det en ung hyffsat grön kille och undrar lite och du bara helt ogrundat spyr ur dig massa skitsnack, lägg ner. Okej att du har taskiga erfarenheter men med tanke på din oseriösa framtoning så undrar jag om inte felet var skit bakom spakarna.
Stora motorn??? Vad jag vet så var alla svensksålda 940 bilar på 2,3 liter och således lika stora. Sen fanns det vad jag kan minnas ingen motor som hette B230BF, däremot fanns det en som hette B230FB men den var på 130 eller 131. Samma motor som B230F fast med vassare kam. Och var de 15 extra hästarna fanns mot F motorns 116 hk tror jag inte det finns nåt svar på.
Okej att det är billigare att äga en 940 men det är ju å andra sidan bara ett stenkast från en traktor, en vidareutveckling av Bolinder-Munktells jordbruksmaskiner.
)
Läs i forumet om 850 fiaskot, var & varannan är sönder? Om & Om igen.[/quote]
Du har aldrig funderat på vad människor använder forumet till? kan det vara att få hjälp med problem tro?
Om du letar runt på 700/900 forumet så hitter du nog inte mycket annat där heller.
Människor använder forumet för att få hjälp och kan man då inte vara saklig utan bara häva ur sig massa skit så är det väl onödigt att skriva något alls.
min far körde sin importerade 850 glt -92:a i 28000 mil ca innan den blev stulen och mig veterligen hade han inga andra stora probem förutom att byta en abs sensor.
Som sagt de problemfria bilarna få du nog aldrig höra talas om här.