- tis 04 okt 2005, 19:31
Inget svar på frågan men så bettede sig min bil efter att ha stannat första gången. Jag trodde det var soppafiltret som satt igen efter mina etanoltankningar. Bytte filter å satt å nötte, till sist hoppade den igång på nån cylinder i taget för att sedan gå som vanligt. Dock var glädjen kortvarig, sprang upp i lkägenheten å skulle yvätta av mig för att åka på jobbet, sen starade inte bilen igen.
Samma visa igen mao. Lät bilen stå ett dygn sedan startade den å gick ett par minuter för att dö. Lämmnade in bilen på kvarters verkstan som sa att det var tändspolen, dom bytte den varje fall å bilen starade.
Glad ihågen åkte jag upp till härjedalen men kom inte så långt. På essingeleden tjuvstannade bilen en gång, men starade direkt. Åkte 36 mil sedan blev det stopp igen. Nötte på ett tag, men inte ett liv. Blev bärgare till volvo i ljusdal.
På måndags morgonen så startade bilen å dom körde upp den i verkstaden såg väl inte direkt vad det var, men dom provkörde en sväng och fick åka bärgare tillbaka dom med. Dom kollade tydligen en massa saker (bytte med en tvilling bil) innan dom hittade kamlägesgivaren. Så pass på.
Var inte för säker.
Mysko
Volvo S80 T6 -99*2 Cassis V70 2,5 FT-09