Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driver64
Jag är lite försiktig av mig och har stor respekt för tyngden av en bil och tänkte därför palla upp bakvagnen innan jag sticker in skallen i hjulhuset för att se över bromsarna.

Nu undrar jag om möjligen undre fästet på stötdämparen kan vara ett lämpligt ställe att placera en pallbock?

Bild

(Kanske lite overkill med en bild på detta men det skadar kanske inte att vara övertydlig?)

Jag har läst instruktionsboken och lokaliserat lyftpunkten för garagedomkraften och sökt lite på forumet men jag hittar ingen tydlig anvisning om var pallbocken lämpligen ska placeras. Bättre att fråga då innan jag kröker till något. :)
Användarvisningsbild
av eccy243
Satsa hellre på bärarmen, lite till vänster om stötdämparfästet...
av Dicer
Jag tycker inte det är overkill med bild - det är ju superbra att få så mkt info som möjligt. Har nån bild på exakt var man bör placera pallbockar, både fram & bak så visa gärna.
Användarvisningsbild
av Loner
Ja har nån färdiga bilder på det så gör vi ett "tips&trix" av det..

/L
Användarvisningsbild
av lexus
Loner skrev:Ja har nån färdiga bilder på det så gör vi ett "tips&trix" av det..

/L
Finns det någon som har bilder på eller uppgift om exakt var man bör placera pallbockarna? Det vore mycket intressant att få veta detta.
av MP
stötdämpar fästet "den nästan runda plattan bak " använder alla verkstäder sig av vid lyft med pelare funkar säkerligen till pallbock med
Användarvisningsbild
av lexus
MP skrev:stötdämpar fästet "den nästan runda plattan bak " använder alla verkstäder sig av vid lyft med pelare funkar säkerligen till pallbock med
Intressant! Var sätter man pallbockarna under framvagnen?

Edit:
Var i kontakt med en Volvo-mekaniker idag och han rekommenderade att placera pallbockarna under muttern på följade plats under framvagnen:
Bild
av MP
helt rätt :)
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]