Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrhedin
Jag får en felkod i min T6:a om att turboaggregaten inte laddar med samma tryck. Fick ett tips här på forumet om att det avhjälps med uppgraderad programvara.

Ringde till min Volvoverkstad och de vill ha 713:- för detta, vilket jag direkt reagerade för och tyckte var jävligt löjligt rent ut sagt. Om jag drar paralleller med PC-programvara så är det ju rent självklart att det skall ingå uppdateringar inom samma version, eller är detta resonemang inte helt analogt? Ingår det inte att uppgradera programvaran när man lämnar in bilen på en service exempelvis?

Visserligen så är det väl enklare för användaren i vissa fall att lägga in PC-programvara än den i bilen, men ändå. Nästan 1000 spänn är ju inte direkt en symbolisk summa.

Jag undrar om det är samma på alla Volvoverkstäder?
av mrhedin
Jo där fanns hela rasket såg jag, tack Marbas.
Tyvärr så är ju min sammanfattning att det bara är att lätta på plånboken och se glad ut.
av T5R
Ja har man köpte en sån fin och dyr bil som en S80 T6:a (kostar många tusenlappar)
Så tycker jag att 700Kr för en reparation inte är något att bli arg över.
Har man inte råd att laga så kanske man ska fundera på att köpa en bil som inte är så dyr att reparera eller en bil som aldrig går sönder!

Mvh Ove:S
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag sätter ett lås på den här iom att det finns en tråd om samma sak.
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]