SweSA skrev:Har jo ingen verktyg för att mäta/kolla detta, men skall som sagt in på en verkstad som har specialiserat sig på hjulinställningar. Skall mäta alla vinklar, kolla att däcken värkligen är runda mm mm.
Kostar 1k men det är det värd.
Börjar faktisk att bli lite trött på Volvo nu.
Hadde en 855 93 innan denna, och dom har inte blivit bättre i framvagnen. Klonk stagen är dom samma som förut.
Man tycker jo att dom borde ha åtgärdat ett problem som dom har känt till sedan 92. Dåligt tycker jag. Kör Volvo för att jag vill ha en säker och och strulfri bil, men det verkar som kvaliteten var bättre förut(240/740/940).
Tror ej att min nästa bil blir en Volvo.
Har faktisk redan kollat lite på Subaru då jag vill ha 4 hjulsdrift på min nästa bil. En sak kan jag garantera, det blir EJ en XC 70.
Mvh SweSA
ja du gillar man inte klonk i stagen.. så får man undvika många fabrikat där.. volvo är långt ifrån ensamma..
Men en fråga bara.. har ni kollat nånting så enkelt som motorfästet under/bakom vevaxel remskivan? När det fästet sjunker så är inte längre drivaxlarna in line (framförallt höger) och då får man helt enkelt vibrationer..
detta är ett otroligt vanligt fel på 850 och 70 serien.. kika på det fästet ska du se.. du ser det enklast genom att plocka av höger framhjul och vika upp innerskärmen precis som vid ett kamremsbyte..
Notera nu att det SER inte trasigt ut..
sätt emellan ett bräckjärn mellan framvagnsramen och motorn.. kika på fästet och lyft..
om gummit töjer sej så är allt kalas.. om innerdelen (fästesbiten som sitter i motorn ) endast höjer sej så är den trasig, delarna är endast ihopvulkade. Vulkningen släpper nämligen..