Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle
Hej!
Har en 740 GLE -87.
Nu till frågan! Hur monterar man lättast bort den originalmonterade takanntenn ( den dära lilla ) :) ?
Och blir de något hål efter den?

tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Sparkz
Takantenn är inte original, det är väl en telefon eller nåt som är eftermonterat. Hål i taket blir det.
Användarvisningsbild
av Pliind
Den är väll visst original, har en själv å har sett tonvis med 740is med takantenn, du tar bara en skiftnyckel och drar av muttern sen får du lirka ut antennen ur hålet och sen ev sätta dit en TÄT plugg om du nu måste ha bort den.. själv bytte jag till ett antenn fäste som pekar bakåt 8)
Användarvisningsbild
av Pliind
Hittade mitt fäste på skroten å satte på original antennen på fästet! finns bild i min projekttråd! :) annars är väll en liten antenn + pingisboll populärt :P
av Volvo_740_GLT
Jag skriver som "Sparkz " Takantennen är EJ original utan monterad efteråt till mobiltelefon
av DDD
Volvo_740_GLT skrev:Jag skriver som "Sparkz " Takantennen är EJ original utan monterad efteråt till mobiltelefon
Instämmer. En sådan har jag på min 944.
Användarvisningsbild
av Janne3
Själv klart har du sett massvis med takantenner de va så på den tiden ,Pratar vi 744 eller 745 , 745 hade orginal på bakre stolpen , tror absolut inte de funnits orginal tak antenn på tex 744 , isåfall tex extra tillbehör från någon volvo bilaga och va säkert en eriksson tillehör
Användarvisningsbild
av Pliind
Janne3 skrev:Själv klart har du sett massvis med takantenner de va så på den tiden ,Pratar vi 744 eller 745 , 745 hade orginal på bakre stolpen , tror absolut inte de funnits orginal tak antenn på tex 744 , isåfall tex extra tillbehör från någon volvo bilaga och va säkert en eriksson tillehör
ofan, men vart ligger antennen till telefonen då? har inte sett något speciellt ligga bakom instrumentpanelen precis..
av DDD
Janne3 skrev:Själv klart har du sett massvis med takantenner de va så på den tiden ,Pratar vi 744 eller 745 , 745 hade orginal på bakre stolpen , tror absolut inte de funnits orginal tak antenn på tex 744 , isåfall tex extra tillbehör från någon volvo bilaga och va säkert en eriksson tillehör
Eller nokia. Det var antingen Ericsson eller Nokia i vissa myndighetsfordon. Glöm inte att Sverige är ett neutralt land. :)

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]