Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Devilsheaven
Äntligen! Nu har jag min kir-nyckel.

Dock blev jag lite förvånad över hur volvo verkstaden här reagerade.
Till en början var dom enormt motsträviga till att programmera in nyckeln i bilen, tryckte hårt på att det inte skulle gå. Men jag stod på mig och sa att det skulle gå.
Dom fick ett ganska aggressivt och surt humör, men jag gav mig inte :P
Efter en stund gick dom med på att göra ett försök ändå.

Jag går in till verkstaden efter dom hade plockat in bilen och programmerat den.

När dom ser mig (Verkstadschefen och en mekaniker) så säger dom "Det gick", var på jag svarar "Det sa jag ju"
Då skrattade dom bara och helt plötsligt var dom hur vänliga som helst mot mig.
Dom var jäkligt nyfikna på hur jag hade löst det, så förklarade jag för dom hur jag gjorde.

Efter jag hade förklarat fick jag ett VÄLDIGT konstigt svar tillbaka, dom svarar med "Då vet vi det, så gör vi inte om det fler gånger"...vilket jag inte alls förstår...dom kanske inte vill tjäna pengar?
Det är väldigt enkelt

Du skaffar fram en begagnad KIR-nyckel från en skrotad bil ( Jag köpte min på blocket )
Går till volvo och beställer Nyckelämne ( Jag tog själv en blank nyckel för att jag har inte nyckelkoden och fick den fixad hos en låssmed)
Skruva sönder den gamla fjärren och flyttar över den i kir nyckeln (kretsarna ser exakt lika ut, med skillnad att knappen för den röda triangeln saknas på den gamla kretsen)
Sen skruvar du ihop allt och sen åker du till volvo och ber dom att programmera in den i bilen, sen är det klart :)
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]