Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Två skruv på varje sida, en eller två i framkant. Inga större problem, men det finns ju risk att gängorna inte är lika blanka och fina som de var -81... :wink:
Påfyllningsröret är lite trångt. Lossa höger bakhjul så kommer du åt skarven. Röret är utkonat i änden och så sitter det en V-klämma över. Skaffa ny klämma och o-ring till skarven, den gamla klämman kommer inte att vara snygg när du har våldat loss den. Var försiktig med röret bara, det är aluminium.
Tankarmaturen kommer du åt genom en lucka i golvet. Ska du ha ur den ska du skaffa o-ring och låsring till den med. Ta loss slangen (förgasare) / slangarna (sprut) och jobba med armaturen när du har fått ner tanken på golvet isf.

Det fanns bottenplugg i en del, men inte alla. Det ser du isf. Det går rätt bra att ta ner tanken även om det är en skvätt kvar och hälla ut det genom påfyllningen sen. Är det mer än 1/3 skulle jag nog slanga ur det först.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bytte en i början på veckan, så det mesta är kvar även i mitt dåliga minne... :P

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]