Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prazzel
ampy , fattar inte mycket av vad du skriver.Jag har ingen skruvad bil och har full servicebok. ett mycket konstigt inlägg måste jag säga.Det är så många som säger "jag har kört si och så långt och aldrig haft problem" förutom kammaxlar,läckande växellådor,slappa framvagnar krånglande fönsterhissar osv osv.
Svärfars volvo levererades utan olja i växellådan, men visst ,ingen risk för läkage iallafall.jag är medveten om att många bilmärken har problem men volvo verkar ha mycket dålig egenkontroll med många återkallade bilar,ständigt. läs på forumet t.ex om 06or med skurna motorer,krånglande dieslar och kärvande gasspjäll mm. goodwill my ass.Dom skulle fan inte få leverera bilar som inte är testade ordentlig. Ger inte mycket för den såkallade svenska kvaliten.Tyvärr har nog volvoägare lite lägre krav än många andra. En japan som satt sitt namn på att just den bilen är ok och den inte är det kan räkna med att han har svårt att få behålla jobbet. kanske dom skulle ha lite mer av det i sverige också och inte bara lämpa av problemet på kunderna.Varken Volvo eller Saab är något att vara stolt över längre.Den tiden är förbi.
av ljungström
V70N av de första årsmodellerna är inga pålitliga bilar, jag har haft två (2,4 140 & 2,4T) och farsan har haft en (2,4 140). Centrallås, elhissar, abs-enheter, bromsljusreläer, turbostyrning, farthållare osv krånglade på dessa. Upplever det som att årsmodell 2003/2004 och framåt är betydligt bättre.
av Gamliz
prazzel skrev:ampy , fattar inte mycket av vad du skriver.Jag har ingen skruvad bil och har full servicebok. ett mycket konstigt inlägg måste jag säga.Det är så många som säger "jag har kört si och så långt och aldrig haft problem" förutom kammaxlar,läckande växellådor,slappa framvagnar krånglande fönsterhissar osv osv.
Svärfars volvo levererades utan olja i växellådan, men visst ,ingen risk för läkage iallafall.jag är medveten om att många bilmärken har problem men volvo verkar ha mycket dålig egenkontroll med många återkallade bilar,ständigt. läs på forumet t.ex om 06or med skurna motorer,krånglande dieslar och kärvande gasspjäll mm. goodwill my ass.Dom skulle fan inte få leverera bilar som inte är testade ordentlig. Ger inte mycket för den såkallade svenska kvaliten.Tyvärr har nog volvoägare lite lägre krav än många andra. En japan som satt sitt namn på att just den bilen är ok och den inte är det kan räkna med att han har svårt att få behålla jobbet. kanske dom skulle ha lite mer av det i sverige också och inte bara lämpa av problemet på kunderna.Varken Volvo eller Saab är något att vara stolt över längre.Den tiden är förbi.
Är det inte dags då att göra sig av med sin Volvo...?
Användarvisningsbild
av Ampy
Hahah jag brukar sägga lie fult! Skit vid ratten :P
Nej då jag har hafft 3 st Vvolvo och 2 jappsar Honda Accord en 2,0 och en Type R 01-02 åsrm.
Har vänner som har Bmw Audi och dem är BRA. Men sa har jag vänner som har lite annat som Saab och byta låda på en 3000 mils bil nja inte VOLVO. Jag menar inte bara vanliga körningar då menar mer på Dem trimmade bilar det är min krets.
Jag kan sägga vid trimmade faktorn så äger Volvo den håller för vad som hällst och anndra som får låda ras effter en ynklig chipp.
En chippad s60 t5 som rullat 13 000 mil 01a inga problem killen dödar bilen hela tiden fullt med 1;an 2;an och så vidare DET HÅLLER. Dem små felen kan du ju köpa på ICA till en Volvo nästan gratis.
av prazzel
?????????????. ?:-/ jag tror att du menar att det finns grejor på ica till volvo?
det var kanske för tjugo (20) år sedan, gäller knappast idag.S60 är väl ingen bil som är känd för någon toppen kvalitet precis.Jag har en kopis som precis fått lådras på en t6a.Inget trimm och ganska beskedlig körning.Ska ringa ica och kolla om dom har en låda på hyllan till honom.kanske dom har en dimmodul eller en styrenhet till hans rti också.
Som jag brukar säga finns alltid dom med skit i huvet och idioter bakom ratten. :-(O)
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]