Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Hur kan jag veta om jag har orginal backsenssor eller inte, jag har en importerad v70 D5/2004årsm .
Jag tog litte kort som kanske kan underlätta, nån därute som meckar som vet bättre kanske såhär såg det ut i vänstrasidan bakom panelen.

ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227223.jpg
ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227224.jpg
ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227225.jpg
(ha tålamod, servern är väldigt belastad idag...)

Och den andra frågan är, om jag skulle gå o köpa sensorerna från biltema o försöka byta ut dem som sitter i just nu , (bara sensorerna) skulle detta vara möjligt ?,

Tackar !
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:Hur kan jag veta om jag har orginal backsenssor eller inte, jag har en importerad v70 D5/2004årsm .
Jag tog litte kort som kanske kan underlätta, nån därute som meckar som vet bättre kanske såhär såg det ut i vänstrasidan bakom panelen.

ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227223.jpg
ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227224.jpg
ftp://jagrullar:[email protected]. ... 227225.jpg
(ha tålamod, servern är väldigt belastad idag...)

Och den andra frågan är, om jag skulle gå o köpa sensorerna från biltema o försöka byta ut dem som sitter i just nu , (bara sensorerna) skulle detta vara möjligt ?,

Tackar !

Ja det går.
Jag hade nån jädras trådlöst skit som ja installerade.
Fungerade uruselt o indikerade att en sensor var trasig.
Köpte biltemas o kopplade in enheten till sensorerna som redan satt i
Fungerade utmärkt.
Så inna ndu börjar byta ut dina sensorer testa me biltemas huvudenhet. Liknar boxen på dina bilder.
Användarvisningsbild
av samcan
Tack så mycket för dem snabba svaren!!!

Ska försöka klämma in biltemas sats för 299:- hehe, verkar va den vettigaste lösningen nu, de som fins på bilen funkade perfa, tills en dag dom gav upp , bara sådär. Backa är ju inte svårt på en v70 , men är ganska bra när man vill ställa sig precis bakom en vägg eller liknande !
Användarvisningsbild
av samcan
Tack för tippset Greeeken, ska försöka byta enheten först, :) åker snabbt till biltema nu när jag slutar , aw 21min kvar o de enda jag har i huvet är sensor sensor sensor . hehe

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]