Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
greeeken skrev:
Brainded skrev:Den sitter alltså inmonterad innanför instrumentbrädan och fås inte fram utan att skruva lös plastskölden under rattstången först...

Så nej det lär dom knappast klaga på. Har svårt att se att de skulle klaga på superlim med bra placering på en plats där du faktiskt ser den med.

mvh
Anders
Ahaaa det var en smart lösning. väldigt smart lösning

men hur fick du igenom kabeln till displayen?
Jag har som sagt satt den i en saab, förde in kabeln vid pedalstället där det är öppet.
Matz har en liknande lösning i sin s60, den sitter då innanför serviceluckan på instrumentbrädan som du ser när du öppnar förardörren

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
Tackar så mkt.
Då ska man försöka sig på det.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
kurdsson skrev:Kan det bli problem med baksensor om man har fastdragkrok på v70 02 a?
Det ska det väl inte bli.... jag har fast dragkrok & det var ingenting som min mek behövde ge sig på (var med & tittade på medans han installerade mitt sensor kit), mao han tog loss kofångar beklädnaden eller vad man nu kallar det för men rörde aldrig dragkroken.
av Fred
V70BiFuel03 skrev:
kurdsson skrev:Kan det bli problem med baksensor om man har fastdragkrok på v70 02 a?
Det ska det väl inte bli.... jag har fast dragkrok & det var ingenting som min mek behövde ge sig på (var med & tittade på medans han installerade mitt sensor kit), mao han tog loss kofångar beklädnaden eller vad man nu kallar det för men rörde aldrig dragkroken.
Detta är intressant även för mig! Jag har skaffat både fast krok och biltemas backsensor och ska montera allt inför besiktningen i maj.

Monterades biltemas system på din bil, "V70BiFuel03"? Och monterades sensorerna på samma ställe som trådskaparen, "fluppen", satte sina?

Jag har inte bestämt ännu ifall jag ska montera sensorerna i den svarta plastlisten eller borra i den lackade delen så de sitter som orginal. Tyvärr kan jag inte se de sista bilderna som "fluppen" lagt upp så jag vet inte hur slutresultatet blev... :roll: Kanske "fluppen" eller någon annan vill lägga ut en bild på hur det ser ut? :D

Mvh
/Fred

Ps Detta forum kommer ruinera mig, det finns så mycket kul att göra med, och köpa till, sin bil!! :D D.s.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Fred skrev:
V70BiFuel03 skrev:
Detta är intressant även för mig! Jag har skaffat både fast krok och biltemas backsensor och ska montera allt inför besiktningen i maj.

Monterades biltemas system på din bil, "V70BiFuel03"? Och monterades sensorerna på samma ställe som trådskaparen, "fluppen", satte sina?

Jag har inte bestämt ännu ifall jag ska montera sensorerna i den svarta plastlisten eller borra i den lackade delen så de sitter som orginal. Tyvärr kan jag inte se de sista bilderna som "fluppen" lagt upp så jag vet inte hur slutresultatet blev... :roll: Kanske "fluppen" eller någon annan vill lägga ut en bild på hur det ser ut? :D

Mvh
/Fred

Ps Detta forum kommer ruinera mig, det finns så mycket kul att göra med, och köpa till, sin bil!! :D D.s.

Kolla lite tidigare i denna tråd så ser du bilder som jag postade..... sensorerna är INTE monterade i plastlisten utan där de ska sitta (speciell borr följer med sensor kittet, inga problem alls iom att du borrar i plast).
av Fred
V70BiFuel03 skrev: Kolla lite tidigare i denna tråd så ser du bilder som jag postade..... sensorerna är INTE monterade i plastlisten utan där de ska sitta (speciell borr följer med sensor kittet, inga problem alls iom att du borrar i plast).
Ooops...sorry, hade sett bilderna med inte läst vem som postat dem... :oops:

Nu har jag kikat noga på bilderna igen och undrar ifall det fanns markeringar på baksidan av kofångaren så det var lätt med placeringen av sensorerna...?

Varför jag tvekar att sätta dem som du gjorde är först och främst att det kan bli väldigt dyrt om man klantar sig (eller vill plocka bort grejerna igen) och för att min bil är ask-guld metallic=måste lacka sensorerna...
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Fred skrev:
V70BiFuel03 skrev: Kolla lite tidigare i denna tråd så ser du bilder som jag postade..... sensorerna är INTE monterade i plastlisten utan där de ska sitta (speciell borr följer med sensor kittet, inga problem alls iom att du borrar i plast).
Ooops...sorry, hade sett bilderna med inte läst vem som postat dem... :oops:

Nu har jag kikat noga på bilderna igen och undrar ifall det fanns markeringar på baksidan av kofångaren så det var lätt med placeringen av sensorerna...?

Varför jag tvekar att sätta dem som du gjorde är först och främst att det kan bli väldigt dyrt om man klantar sig (eller vill plocka bort grejerna igen) och för att min bil är ask-guld metallic=måste lacka sensorerna...
Hade fått uppfattningen att det fanns förmarkerat var man skulle borra men det var det inte.... jag höll i kofångarbeklädnaden medans min mek mätte & måttade & det gick väldigt snabbt.

Jo, lacka måste du ju.....
av s60awd
markeringarna sitter på insidan.. det bästa är väl att ta ett litet borr och förborra med, från insidan.. och sedan borra med det stora från utsidan så att inte lacken går åt skogen...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]