Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

katastrofkuttan skrev:Japp, och drar jag ur säkring nr 8, en 40 så slutar pumpen, (står airpump på den) att surra. Förslag???
Det är ju kalasbra att din punp fungerar, dom brukar väldigt ofta vara trasiga så det kan vi ju utesluta . Då ska vi bara ta reda på vad bilen klagade på?.. Kika på dina felkoder enligt tråden som finns här i forumet och återkom med dom.
katastrofkuttan skrev:Fick felkoden
4-4-2 Luftpupmsrelä signal saknas eller är felaktig.
Ny fråga vart sitter det reläet??
Mvh
Reläet sitter på vänster fram framför hjulet. mitt i fukten..

Felorsak
-Signalledning kortsluten till jord eller spänning.
-Avbrott på signal- eller spänningsledning.
-Kontaktresistans i anslutningar.
-Defekt luftpumpsrelä.

Felsymptom
Luftpumpen går hela tiden eller inget märkbart symptom.
Har hittat reläet men verkar inte vara fukt då det är torrt...
Åker till demia i morgon och kollar om dom har något. Tar bilen skada av att köras i detta tillstånd?

Pumpen verkar gå når den ska nu iaf men lampan lyser än och har låg tomgång som sakta stiger när man släppt gasen och den gått ner så där lågt...

Ja, jag är kärring...
katastrofkuttan skrev:Har hittat reläet men verkar inte vara fukt då det är torrt...
Åker till demia i morgon och kollar om dom har något. Tar bilen skada av att köras i detta tillstånd?

Pumpen verkar gå når den ska nu iaf men lampan lyser än och har låg tomgång som sakta stiger när man släppt gasen och den gått ner så där lågt...

Ja, jag är kärring...
hmm ingen har sagt nåt om kärring?..
Reläet kan vara skadat trots att det verkar torrt. Bilen går inte bra men den skadas inte.. Gör så att du nollar felkoden och ser om den återkommer`?
På så sätt är du säker på att problemet är kvar.
XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av litium[…]