Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hej

Nästan varje gång jag låser upp bilen med fjärren så låses inte bakluckan upp. Låsmotorn snurrar till, men sedan när man tar i hantaget är det inte upplåst och "greppar inte". Det känns ungefär som man håller hantaget inne och låser upp bilen.

Låser man bilen, och låser upp igen brukar det funka, grymt irriterande då det blir vanligare och vanligare att det händer.

Några tips eller ideer?
Ok, tack för tråden, jag har läst igenom den. Inget som man man smörjer upp lite enkelt alltså. Då bilen inte ens är 2 år så får de fixa det på nästa service för det borde väl garantin ta, att det ska gå att öppna bilen borde väl inte vara något konstigt.
VolvoB20 skrev:Ok, tack för tråden, jag har läst igenom den. Inget som man man smörjer upp lite enkelt alltså. Då bilen inte ens är 2 år så får de fixa det på nästa service för det borde väl garantin ta, att det ska gå att öppna bilen borde väl inte vara något konstigt.
Det är bara att fetta in staget mellan handtag och låset där det ligger emot plasten sen funkar det!
Men har du garanti på bilen finns ju ingen anledning att göra det själv!!
volvo experten skrev:
VolvoB20 skrev:Ok, tack för tråden, jag har läst igenom den. Inget som man man smörjer upp lite enkelt alltså. Då bilen inte ens är 2 år så får de fixa det på nästa service för det borde väl garantin ta, att det ska gå att öppna bilen borde väl inte vara något konstigt.
Det är bara att fetta in staget mellan handtag och låset där det ligger emot plasten sen funkar det!
Men har du garanti på bilen finns ju ingen anledning att göra det själv!!
Hur kommer man åt ? Måste man riva loss inredningen? Krångligt, jag hatar plastclips som alltid pajjar när man demonterar.
japp man måste ta bort inredningen. Ett tips, gør det (eller låt volvo gøra det då du har garanti) innan luckan fastnar før gott. Jag fick bænda upp min panel med stængd lucka och hålla på med långa skruvmejslar innifrån før att få upp luckan tillslut. Efter detta så tog jag bort inredningen var 6e mån och smorde upp lænkaget før att slippa att det hænde igen.
/Henrik
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]