Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei alle!

Har endelig oppfylt drømmen min om V70 :)

Bilen er tyskimportert og meget bra stand. Dessverre er kjørecomputeren på tysk....

Har noen spørsmål og lurer på om noen kan hjelpe.

1. Kan man skifte språk på computeren? Og kan man gjøre det selv eller må man til Volvo?

2. Fikk en feilmelding på computeren og en orange varseltrekant.
Kan ikke tysk og lurer på om noen vet om det er alvorlig.
Feilmelding lyder:

"Glühbirner pos. leuchten"

Noen som vet hva det betyr? Instruksjonsboken er også tysk, så jeg klarer ikke å skjønne noe av den heller. Kan man få bestilt instruksjonsbok på norsk/svensk?

Denne feilmeldingen kom når jeg skulle starte bilen etter vask i vaskehall. Mulig fukt i motoren?

Håper noen kan hjelpe!

På forhånd takk.
av Volvo_S60
Hej,

Får gratulera till bilen! :lol:

1. Ja det går att byta språk, men du är nog tvungen att lämna in den.

2. Tror att det finns två lampor i positionslampan bak? Är säker en av dom som är trasig eller som glappar lite.

Lycka till!
av Jaffaman
Hei og takk for svar!

Med positionslampan bak, mener du da blinkelys (som vi kaller det i Norge :)), altså rear blinker?

Så det er ingen seriøs fare hvertfall?
Användarvisningsbild
av henka35
Felmeddelandet betyder: positionsljus. Kolla genom att ställ om ljusreglarset på "P" och titta vilken som inte lyser (fram och bak).

/Henrik
av Jaffaman
Da fant jeg feilen! En kontaktfeil i et lys bak ja.

Takk for hjelpen!

Roll on! :)
Användarvisningsbild
av Truls
Er det enkelt å bytte språk på computeren? Kan man bare kjøre innom Volvo å få det gjort mens man venter eller er det en større jobb ?

Hva koster det?
Användarvisningsbild
av CarMan
Truls skrev:Er det enkelt å bytte språk på computeren? Kan man bare kjøre innom Volvo å få det gjort mens man venter eller er det en større jobb ?

Hva koster det?
det är ett enkelt jobb, men det är ju inte säkert att dom kan ta din bil direkt bara för att det är ett enkelt jobb, då kanske måstte boka en tid.
av svensen
Du må få lastet opp nytt software.
Sist jeg fikk lastet opp noe nytt software tok de kr 1,71 (!) for selve softwaret, og kr 423,13 for jobben.

Mvh

Sven
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]