Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av herbe
har börjat leka lite med en RTI skärmen och undrar om det är några andra där ute som har gort det eller vet hur man kan göra, målet är att ha en RTI skärm som går att koppla till en dator utan att gå via RTIns styrenhet,
har lärt mig ganska mycket om skärmen men hittar inte den delen som har med on och off att göra =(
färgkoden har jag löst
av herbe
när du ska skicka info till en skärm av något slag så skickas den i tre färgen en röd en grön och en blå, färgerna minns du säkert från tv spel eller DVD spelare,
så att i prinsip får jag bara reda på vilken slad som är till för att starta och stänga av skärmen så har jag löst rästen, hoppas jag =P
det va ingen dum fråga jag som va otydlig för det kunde betyda att jag löst färgkodningen på sladdarna med vilket jag nästan har, eller det har jag men jag måste bara lära mig vilken funktion som är vad,
Hej

Denna fråga är ju mycket intressant. Jag tittar på att sätta en dator i bilen och vill självklart ha en skärm att koppla in. Den helt klart snyggaste lösningen som finns är ju RTI-skärmen så om man kunde använda den skärmen och så klart hissfunktionen vore det ju revolutionernade! Jag har sökt som en galning på nätet utan framgång. Berätta gärna vad ni kommer fram till.

Ett alternativ är ju att få tag på ett set där skärmen är trasig men hissen funkar. Du skulle man ju faktiskt kunna modda in en annan skärm i det skalet....

/H

Hittade detta... är det orginal???

http://www.stualarm.cz/produkt/802401-v ... -s80-xc90/
av herbe
va kul att det finns fler som tänker på samma sak som jag =)
jag har kommit ganska långt dock fått datorn att känna av att det finns en skärm men får ingen bild än men tror jag kan ha löst det med snart, måste bara fåtag på en orginal kontakt
om du ska modda in en annan skärm i skalet får du nog komma på en annan lösning på motorn det är iof bara en vanlig standard el-motor så det går att koppla den fri och över till ett eget system som får lov att vara manuelt styrt med knapp eller dyligt inte svårt alls men inte lika stiligt dock =(
skärmen du visa kan vara en standard skärm av senare modell men det är inte samma skärman som jag har (har två)
tips är att du försöker fåtag på en skärm med nr 8673822-1 det är den stora skärmen från 02, ser exakt likadan ut som den du visade men har ett annat kontaktdon ett för info och ett för el från baterit, vet inte hur det är med den du visade men den jag har fungerar som en vanlig VGA skärm så när jag bara fått tag på en fungerande orginal kontakt till den så borde jag kunna få den att funka tror jag har räknat alla sladdar rätt nu men vi får se när jag har kontakten.
när du letar efter skärm va noga med att få till kontakterna volvo säljer inget löst utan allt finns med den skärmen som de vill sälja till dig för den nätta summan av 22tusen kronor
Har du två??? Du vill inte sälja en :)?

Du skrev att denna skärm har två ingångar, 12v och bild då skiljer denna skärm sig från de andra jag sett på nätet som verkar vara helspecial.
Vilken storlek har skärmen, 7tum widescreen?

Hur är det tänkt att funka hos dig åkerskärmen upp när du vrider på tändningen eller kommer det vara kopplat till datorn?

Min tanke var att koppla skärmen till tändningen och sedan ha ett nätagg till datorn som är anpassat för bil.

/H
av herbe
har en liten som jag kan sälja om priset är rätt, med nästan komplett RTI system allt som fattas förutom några kabelhärvor är DVD läsaren, får man igång allt så borde man kunna koppla en dator via tv-boxen man "lånar" de sladdarna som är för bild bara =)
den kommer från en volvo S80 00a
Liten skärm är inte aktuellt!

Vad är det för storlek på den stora skärmen?

Behöver du verkligen orgnial kontakt? Om du lyckas lista ut vad som är vad skulle du ju kunna löda på en VGA kontakt direkt och slippa krånglet eller sitter kontakten direkt på kretskortet?
av herbe
kontakterna sitter direkt på korten tyvärr =(
stora är väll 7 tum tror jag den lilla är på 5tum om man byter skärm kan man få ner en större skärm i den lilla men den stora är optimerad
Användarvisningsbild
av Funk
Att tänka på vad det gäller RGB signaler är att det finns olika standarder på det området, bl.a så har datorer och TV-standarder olika sätt att skicka synksignaler. Datorer har (om jag minns rätt) separata synksignaler, medan TV har "sync on greeen". Första steget bör ju bli att kolla hur skärmen vill ha det ...

/Thomas
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]