Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
Kallemalt skrev:Jag kan bara säga att det går inte att "backa" mätaren det går inte ens att byta till en beg, utan det Måste vara en ny med ny programvara.
går utanproblem o byta till en annan begagnad o här e en kille som backar mätare så visst går de med http://www.kmjustering.com/
Användarvisningsbild
av Guligan
hollan skrev:
Kallemalt skrev:Jag kan bara säga att det går inte att "backa" mätaren det går inte ens att byta till en beg, utan det Måste vara en ny med ny programvara.
går utanproblem o byta till en annan begagnad o här e en kille som backar mätare så visst går de med http://www.kmjustering.com/
Haha, läs "Frågor och svar"... Det känns som en härligt seriös firma. :lol:
av Sevak
Stefan62 skrev:Jag kör en V70 -03, som bara gått 5200 mil. När jag köpte den hade den gått 1600 mil - och jag vet att den inte var backad då.

Min fråga är om jag med automatik blir "misstänkt" för att ha backat mätaren när jag säljer bilen om 1,5 år och den då bara gått ca 7500 mil. Alla besiktningsprotokoll och service-kvitton finns kvar - men det är ju ingen garanti för att jag inte backat mätaren...!

Vad tror Ni?
7500 mil blir de på 6 år. Det är 1250 mil per år så varför ska de inte tro dig. Finns folk som kör under 1000 mil per år. Vi köpte en s80-00 hade gått 2200 mil. Sålde den nov 07. hade gått 9000 mil. Vi körde alltså 7000 mil på ca 7 år. Så det är inte så onormalt. Finns många låg milare där ute.
Användarvisningsbild
av Loner
Det är ju när milen och skicket på bilen inte verkar stämma man skall bli _väldigt_ misstänksam.

Tittar jag på vår egen körsträcka så kör vi just inte ens 1000mil privat per år, sen att jag kör en massa i jobbet gör att att sträckan drar iväg, men med snart 2 bilar i familjen, kommer den ena att gå säg kanske 500 mil per år.

/L
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]