Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lasse1
när jag titta ner ihålet där abs givare sitter så såg jag att kransen som sitter där var skev och inte gick rakt kan det påverka signalerna till givaren?
för jag har felmeddelande från det hjulsidan givaren är okej kablarna felfria
:evil: :evil:
Användarvisningsbild
av lasse1
nu förstår jag varför den vobbla den satt löst så nu blir det till att plocka av allt och försöka att locktaita skiten så det sitter fast
:lol: :lol:
av *pettson*
lasse1 skrev:nu förstår jag varför den vobbla den satt löst så nu blir det till att plocka av allt och försöka att locktaita skiten så det sitter fast
:lol: :lol:
kolla så det inte finns en spricka då är den värdelös..
Användarvisningsbild
av lasse1
Jag klämde till den så den satt någorlunda fast o rakt sen en test körning :lol: :lol: voila det fungera så nu blev jag glad.
Hållit på i flera dagar och felsökt kollat kransen flera gånger men icke sett något föränns jag peta med en skruvmejsel på kuggkransen,då kände jag att den var lös.Retsamt fel men ack så viktig.Det blir till att lock taita den om det inte är en spricka i den, men det ser jag väll när jag får isär det,hade ingen så stor hylsa så jag kunde få isär det.
Så nu kan jag tat lite lungt nu innan besikningen när jag vet vad som var fel.

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]