Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anteandre
Har en turbo som jag ska byta och huset är lite spräckt vid avgasdelen.
Det sitter en slags ventil som öppnar och stänger via en vakumklocka och godset har en spricka vid denna ventil.
Är det någon fara att sätta dit den avgasdelen eller bör den bytas. Snabba svar vore snällt ,behöver bilen omgående...
Tack för svar
det är ingen fara att sätta dit det och köra några dar som det är men bör nog åtgärdas om det läcker ut avgaser där så slår besiktningen ner på det och du förlorar ju också en del effekt.
Avgaserna kan ju komma in i kupèn också.
ja det är gjutgods och håller nog ett tag med mig svets men räkna det som en tillfällig rep tills du kan hitta ett beg. på skroten.
Du bör byta det trots att du svetsar.
nja sjuka och sjuka, det blir ju ganska varmt där, kolla så sprickan inte går igenom in i avgashuset så kan du nog köra ändå.
så länge inte det läcker ut avgaser där så är det ok.
Spicka går igenom precis vid vid den där ventilen som öppnar och stänger.den är nästan 1 cm lång och man ser den från båda sidorna. hur fårt äter den sig större tro?
tack för tipsen, upskattas mycket
hur fort den växer sig större beror på hur man behandlar den, sprickan har förmodligen uppkommita av att någon kört den väldigt varm och sedan bestämt sig för att motortvätta eller dylikt.
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]