NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Volvon har börjat hacka varje gång då jag startar den första gången på dan

Hackningen sker under precis den tiden när jag startar bilen då varvar motorn högt i ett antal sekunder

ljud dämparen beteer sig väldigt konstigt och skakar, OBS ! Bilen blir normal igen efter de antala sekunderna

Vad tror ni jag ska kolla eller är det något farligt som är på väg att hända bilen?

tach för hjälpen
japp. den byttes för 2 mån sedan... fast då hade jag inga sådana problem utom att bilen inte gick att starta ,

nu startar bilen normalt fast den hostar vid första minuten då den är i gång,alltså bilen är kall och varvar upp och låter som om den går på vatten ,

har kollat allt när det gäller säkringar ,kablage,vätskor,,och det lyser inga varningslampor

ork har jag inte att lämna den på servise igen men men man måste göra det annars är man utan bil snart då den pajjar helt

vad gissar du på det är för fel

mvh/
Min fic k jagh stå o kirra på startmotorn i kanske 45 sek innan den startade.
Då gick bilen på 3cyl igen! provade att trycka på gasen men ingenting hände. Men tillslut gick den igång... nääh nu åker fan flexifuelaren ut o in med en 2.0D jag är trött på den!
nån polare sa att jag måste radera de felkoderna som lagrats ,då kanske händer något positiv.

man kanse ska göra det och se...

??:-/ men hur var det man kunde felkoderna själv,antar jag sett tipset här på forumet,men kommer ej ihåg hur man gjurde..

mvh :?:
min bil har också startproblem ibland. detta uppstår oftast om bilen stått ett par timmar eller om jag t.ex åkt på affären för att handla o sen då jag kommer tillbaka o ska starta så går det inte. efter 3-4start försök så puttrar/skakar den igång som.. låter som en gammal bil typ som inte får bränsle eller liknande. :D har de o göra med kallstartsventilen eller att bilen blir sur efter den korta sträckan som jag kört till affären?
volvo borde ju ha sett om de var felkoder på detta men har inte hört nåt om det.
Volvo skiter allmänt i vilket såvida de inte måste åtgärda det. Min bil droppar fortfarande in vatten när jag öppnar bakdörren då det samlas en hel ankdamm emellan listen.
Jag tycker det är förjävligt att man kan släppa ut en bil på marknaden som är så dåligt funktion och kvalitetstestad. Hälften av de felen jag har fått åtgärdat borde man sett/märkt innan man tog bilen i produktion. Jag börjar bli allmänt less på att ha en bil som kanske fungerar när man ska iväg.

Volvo har låång väg till premium bil!

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]