NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thorssa
Är det någon som vet om man kan ta bakljusen från en S40N facelift och montera rakt av på en icke facelift? Brukar ju gå bra att göra så när Volvo har gett en modell en facelift men man vet ju aldrig!
Bilsport.se skrev:"Det bakre lyktpartiet har krympts nedtill med 30 mm, bromsljusen är av LED-typ och stötfångaren bak får integrerade reflexer i de nedre hörnen."
/Kalle
~Kalle~ skrev:Det går nog inte för de nya lyktorna är 3 cm kortare uppifrån och ner..

/Kalle
Gäller det även S40N, på V50 vet jag att dom är kortare?
Orfeous skrev:den äldre versionen tycker iaf jag är snyggare :)
Då är vi två om det i alla fall. :)

Personligen har jag aldrig gillat Volvos faceliftade bilar. Att försöka modernisera en "gammal" design med "moderna" plastdelar (baklyktor, stötfångare, etc) brukar bara se konstigt ut. Skräckexemplet är väl S60:an, där en ganska rund kaross från 1994 (jo, den designades då) ska hottas upp med kantigare stötfångare designade 2004. Ser ju bara konstigt ut! S40/V50 är inte lika illa, men framförallt bakdelen ser inget vidare ut numera.

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]