Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nebu
Ibland andvänder man inte hjärnan :oops: det är jag levande exempel på!
För jag kom precis ihåg att när jag var å shoppade bultar på volvo fick jag en spräng skiss på framvagnen :roll: .
Kunde ju kollat på den ja ja. Kollar upp det i eftermiddag ska se om jag kan bringa klarhet i hur den sitter fast.
av ZeoN
NoIslam skrev:Ibland andvänder man inte hjärnan :oops: det är jag levande exempel på!
För jag kom precis ihåg att när jag var å shoppade bultar på volvo fick jag en spräng skiss på framvagnen :roll: .
Kunde ju kollat på den ja ja. Kollar upp det i eftermiddag ska se om jag kan bringa klarhet i hur den sitter fast.
Tack du ger lite hopp i mörkret.... sitter nu på blocket och jagar bil .......... måste ta mig till jobbet på måndag.
Användarvisningsbild
av Nebu
Nu kommer lite bilder om ett par min. Spräng skiss på framvangnen på det berörda området...
Användarvisningsbild
av Nebu
Bild
By noislam at 2008-02-22

Bild
By noislam at 2008-02-22

Säg till om du vill ha fler bilder fast jag har bara en. Fick med en lista med art nummer å sånt på muttrar å sånt som finns på bilden.

Hoppas jag underlättat för dig :P
Hör av dig om hur det går...
av ZeoN
Det där underlättade mycket och jag ser att jag tyvär verkar ha rätt..
23. verkar vara en låsnings skiva på bulten så det finns inte mycket man kan göra när den suttit där ett tag mer än att skära av och borra ur.
Tack för underbar information denna ska jag spara och om jag får för dig pubbar jag den på min hemsida åxå. ?
Användarvisningsbild
av Nebu
Hade bråttom när jag fotade dem (med en 0.1 megapixel webkamera). Fast duger de för ditt ändamål så visst får du använda dem. Säg till om du vill ha fler å välja mellan...

Förstår nog inte vad du menar... är det 9:an som gick av? och du får inte av 23:an eller?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det ser ju ut som 23 är en lös del som går att byta? En skruv med en platta svetsad under skallen så den inte kan vrida sig i balken? Isf är det bara att plocka upp den och släppa ner en ny.
Jag har bytt hjälpram på en 400 man jag kommer inte ihåg hur det såg ut nu...
Användarvisningsbild
av Nebu
Okay. Då var det dags för bonna patent. Borra upp ett mindre hål i den brutna bulten. Gänga insidan sätt på en mindre tillfällig bult med två tre brickor mellan så den håller mot hjälpramen rejält. Eller inte?

Bara en tanke(=billigare än en annan bil)

Skåll!! det är ju lördag (BE)
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]