Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag läst allt jag hittat i detta knepiga ämne men jag vet fortfarande inte vad jag har för spjäll i min bil. Kan någon hjälpa mig att identifiera om jag har ett av dem som är av den undermåliga konstruktion som Volvo fått återkalla?

Jag vill be om ursäkt för bilden som är tagen med mobilkamera, ljussatt med en ficklampa i ett mörkt garage...

Bild
Senast redigerad av 1 Fred, redigerad totalt 0 gånger.
Du har med största sannolikhet ett potentiellt problembarn under huven då alla Bi-Fuel lär vara utrustade med spjällhus från Magneti Marelli. :???: Mitt fungerar fortfarande men det kräver lite rengöring då och då för att inte motorn ska stanna då kopplingen trampas ner.
Driver64 skrev:Du har med största sannolikhet ett potentiellt problembarn under huven då alla Bi-Fuel lär vara utrustade med spjällhus från Magneti Marelli. :???: Mitt fungerar fortfarande men det kräver lite rengöring då och då för att inte motorn ska stanna då kopplingen trampas ner.
Det stämmer att det är ett Magneti Marelli, jag såg en märkning trots mörkret. Är det så att ALLA Magneti Marelli-spjäll är skräp eller har de tagit åt sig av all kritik de fått världen över och kommit med någon uppgradering?

Om inte, är det möjligt att sätta in ett Bosch-spjäll om mitt rasar?

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]